۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84405641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام ایران است

۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 84405641
شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام ایران است

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اسلامیت ما مرهون شورای نگهبان است و این مجموعه ضامن دینی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: شورای نگهبان ضامن جمهوریت نظام در انتخابات است، اجازه نمی دهد افراد که شرایط ندارند، وارد عرصه انتخابات شوند، گرچه این مجموعه معصوم نیست اما علمای بزرگواری هستند که ضامن دینی بودن نظام هستند، این علما بسیار ناسزا می شنوند اما از صحنه خارج نمی شوند.

امام جمعه بجنورد گفت: شورای نگهبان از مجموعه هایی است که بالاترین هجمه را بیگانگان و متاسفانه برخی دوستان کم اطلاع و جاهل به این مجموعه دارند، اما بالاترین حمایت ها را هم امامین انقلاب از این مجموعه داشته اند، من ندیدم امام(ره) در جایی بگویند که ۱۰۰ درصد مجموعه ای را تایید می کنند اما ایشان در بیاناتشان  فرمودند که ۱۰۰ درصد شورای نگهبان را تایید می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره فرا رسیدن روز عرفه و عید قربان گفت: روز عرفه روز عبادت و بندگی است،  روز دعا و روز استجابت دعا است لذا مردم از برکات این روز غافل نشوند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به کشتار حجاج ایران در آیین حج در دهه ۶۰ افزود: آیین حج تبلور توحید است و در حج باید برائت از ظلم و فساد را فریاد زد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره مشکل صف در نانوایی ها گفت: صف طولانی نان سبب گلایه مردم شده و تقاضای جامعه این است که به مشکل نان رسیدگی شود، البته بررسی هایی که داشتیم، سهمیه آرد کم نشده اما مشکلات وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: صاحبان نانوایی ها از اعلام نشدن نرخ نان گلایه دارند و در قیمت گذاری نارضایتی وجود دارد، این نارضایتی به کل جامعه سریز می شود از این رو امید می رود مسوولان به این مشکل رسیدگی کنند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از کاهش بارندگی و خشکسالی گفت: کاهش بارندگی ها تامین آب آشامیدن در مناطق مختلف تحت الشعاع قرار داده است، اهالی روستاها برای کشاورزی، دامداری و آشامیدن با مشکل تامین آب روبه رو شده اند در این زمینه مردم باید با مدیریت و صرفه جویی، به حل مشکل کمک کنند اما مسوولان هم باید به فکر باشند.

وی با اشاره به شهادت امام باقر(ع) و مبارزه با زورگویی ها و ماجرای ضرب سکه گفت: مسوولان ما هم باید با درس گرفتن از این امام همام، در عرصه اقتصاد برای مبارزه با دشمن اقدام کنند، باید دلار آمریکا را در عرصه اقتصاد و درارتباطات و مراودات تجاری از گردونه خارج کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید با ارز دیگر با کشورهای مختلف مبادله انجام شود تا فشار اقتصادی که از قبل ارز آمریکا بر ملت وارد است، از بین برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha