۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84403651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همزمان با هفته بهزیستی ۳۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد

زنجان - ایرنا - همزمان با هفته بهزیستی ۳۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش در استان با واگذاری ۱۱ هزارمین واحد مسکونی به خانوارهای حداقل ۲ عضو معلول کشور افتتاح و واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز چهارشنبه در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: یکی از ارکان توانمندسازی جامعه مددجویان تامین مسکن بوده و این در حالی است که یکی از عمده مشکلات مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی نیز داشتن مسکن مناسب محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه برای احداث ۳۰ واحد مسکن، بیش ازیک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، اضافه کرد: ۹ واحد در شهرستان زنجان، ۱۱ واحد در شهرستان خدابنده، ۲ واحد در شهرستان طارم، ۲ واحد در شهرستان ماهنشان، ۳ واحد در شهرستان ابهر، ۲ واحد در شهرستان خرمدره و یک واحد شهرستان ایجرود به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

این مسوول ادامه داد: بهزیستی نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر اقدام کرده است و ضرورت دارد دستگاه‌های همکار مساعدت‌های لازم را در خصوص انجام تعهدات مرتبط طبق تفاهمنامه و قوانین مربوط به تامین مسکن معلولین انجام دهند.

محمدی افزود: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

وی  اظهار داشت:  بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مددجویان تحت پوشش سازمان برای یکبار و در حد یک واحد مسکونی از پرداخت هزینه های انشعاباتی (آب، برق، گاز، فاضلاب) و صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری و دهیاری معاف هستند.

 به گفته وی در سال ۹۸، ۱۱۹ واحد مسکن با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش و در سال ۹۹، ۱۷۰ واحد به افراد تحت پوشش و واجدین شرایط با مبلغ بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha