مجتمع ازدواج آسان در لرستان ایجاد می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: مجتمع ازدواج آسان با هدف گسترش فرهنگ ازدواج و برطرف کردن موانع پیش روی جوانان در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا مجید زهره ای روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در لرستان اظهار کرد: اقدامات لازم برای ایجاد مجتمع ازدواج آسان با هدف کمک به جوانان کم بضاعت و فرهنگ سازی برای گسترش ازدواج در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: ایجاد این مجتمع توسط یک سازمان مردم نهاد در استان طراحی و ارایه شده که از صفر تا صد یک ازدواج آسان در آن امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: در این راستا ایجاد یک مکان ارزان قیمت برای خریدهای جوانان کم درآمد در راستای ازدواج آسان با همکاری ۲۳ دستگاه ذیل ستاد امور جوانان لرستان امکان پذیر است و پس از توافقات اولیه برای راه اندازی این مجتمع، به سرعت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

زهره ای گفت: در این مجتمع امکان خرید تمامی تجهیزات و اقلام یک ازدواج آسان با قیمت مناسب در نظر گرفته شده است و امیدواریم توسط مسئولان مربوط مورد حمایت قرار گیرد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان همچنین افزود: باید زمینه را برای ازدواج آسان جوانان در لرستان فراهم کرد و با اطلاع رسانی توسط اصحاب رسانه و آگاه سازی مردم این فرهنگ ایرانی - اسلامی را گسترش دهیم.

زهره ای با اشاره به اینکه لرستان جایگاه سیزدهم را در پرداخت تسهیلات ازدواج بین استان های کشور دارد گفت: بانک "امید" عملکرد خوبی در پرداخت این تسهیلات به جوانان ندارد و خروجی لازم گزارش نشده اما از طرفی بانک "رسالت" سه برابر اعتبار محقق شده از سوی وزارتخانه را به جوانان اختصاص داده است.

وی افزود: جوانان به توجه بیشتری در جامعه نیاز دارند و امیدواریم در دولت آینده اتفاقات مثبتی رخ دهد تا اقدامات لازم برای مانع زدایی ها در همه سطوح صورت گیرد و بانک ها در حوزه تسهیلات پرداختی به جوانان همکاری لازم را داشته باشند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان نیز اظهار کرد: جوانان سرمایه ملی و آینده سازان کشور هستند و خانواده و نظام برای به ثمر رساندن آنان هزینه های بسیاری را متحمل می شوند اما این قشر در برهه ای که نیاز به توجه بیشتر دارند و در زمان به نتیجه رسیدن تلاش‌ها رها می شوند.

محمد علیدوستی گفت: بیکاری جوانان باید با همت مسئولان ریشه کن شود چراکه اشتغالزایی این قشر خود به خود موجب اشتیاق برای ازدواج خواهد شد، هرچند همواره به جوانان توصیه می شود ازدواج آسان را در دستور کار قرار دهند اما باید شرط اولیه آن یعنی اشتغال را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان مهم ترین مساله برای ازدواج نکردن آنان محسوب می شود و امیدواریم با توسعه صنعتی و فعال شدن واحدهای تولیدی، زمینه ازدواج برای این قشر فراهم شود.

وی اضافه کرد: باوجود شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن باشگاه های ورزشی، اقدامات خوبی در حوزه ورزش و جوانان لرستان رخ داده است بطوریکه چندین ورزشکار این استان به المپیک و پارالمپیک توکیو راه یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha