۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84403422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خطر احتمال وقوع سیل در ارتفاعات قزوین وجود دارد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از احتمال وقوع سیل در ارتفاعات شمالی استان طی ۲ روز آینده خبر داد.

مهدی آخوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از اواخر وقت فردا /پنجشنبه/ تا ظهر شنبه آینده و با توجه به گذر امواج ناپایدار از سطح منطقه، شاهد بارش های رگباری، همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد استان طی ۲ روز آینده، اظهار داشت: از اواخر وقت پنجشنبه تا ظهر جمعه، بارش‌ها بیشتر در نیمه شمالی و برای بعدازظهر جمعه نیز در نیمه جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

آخوندی به صدور اطلاعیه هشدار زرد (آگاهی بخشی) اداره کل هواشناسی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از بارش‌ها در این استان می گذرد، در ارتفاعات شمالی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها وجود دارد و با توجه به وقوع رعد و برق، به شهروندان توصیه می شود تا از حضور در فضای باز و مرتفع تا اواخر روز شنبه هفته آینده خودداری کنند.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۲ و آبیک با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۶ تا ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha