۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان اهدا شد

همدان- ایرنا- ۲۵۰ سری جهیزیه روز دوشنبه با برگزاری آیینی همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در این آیین با اشاره به اینکه برای تهیه هر سری از این جهیزیه ها ۲۵ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: در مجموع ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه ۲۵۰ سری جهیزیه ویژه نوعروسان مددجوی این نهاد هزینه شده که ۵۰ درصد این مبلغ از طریق کمک های خیرین تامین شده است.

«پیمان ترکمانه» افزود: این سری جهیزیه شامل ۱۰ قلم کالای اساسی از جمله «یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم ضروری منزل» است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی خانوارهای محروم به دلیل تنگناهای اقتصادی موجود، اظهار داشت: اجرای طرح تهیه و اهدا جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در استان همدان تا پایان سال جاری به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۶۰ سری جهیزیه نیز سال گذشته با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به خانوارهای محروم زیرپوشش کمیته امداد استان همدان اهدا شد، افزود: ازدواج، سنگ بنای تحکیم بنیان جامعه است و دین مبین اسلام از ازدواج به‌ عنوان یک مکتب آسمانی و مقدس یاد می‌کند که پرداخت کمک برای تامین جهیزیه دختران دم بخت خانواده‌های کم توان از جمله برنامه های مهم کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان است.

ترکمانه تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حقیقت نقش واسط بین نیکوکاران و نیازمندان را ایفا می کند و خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان همدان و یا حضور در مراکز نیکوکاری مستقر در محلات، افراد نیازمند را شناسایی و کمک های نقدی و غیرنقدی خود در قالب حامی به این افراد را پرداخت کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، همه گیری ویروس کرونا تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان را به 111 هزار نفر شامل 58 هزار خانوار افزایش داد.

وی با اشاره به پرداخت مستمری ماهیانه به این خانوارها، گفت: خانوارهای یک نفره تحت پوشش ۲۵۰ هزار تومان و  خانوارهای با بیش از پنج نفر جمعیت نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به صورت مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

ترکمانه اظهار داشت: پنج هزار و ۸۰۰ شغل جدید طی سال گذشته با کمک سیستم بانکی و از محل تبصره ۱۶ و اعتبارات صندوق امداد و ولایت، برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

بیش از ۵۸ هزار خانوار در استان همدان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha