۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۹
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84397734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته هفتم کورس سوارکاری تابستانه بندرترکمن برگزار شد

گرگان - ایرنا - هفته هفتم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن عصر امروز پنجشنبه با رقابت ۵۱ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان ساحلی استان گلستان برگزار شد.

در دور نخست رقابت های این هفته، اسب‌های نژاد ترکمن (سه ساله) وارد دپار شدندکه بهرام بینایی با اسب جانان حسین زاده زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.

در این دور، جواد آچاک با اسب آی‌رز یلمه و یعقوب انفاس با اسب دانیار عظیمی به ترتیب دوم و سوم شدند.

دومین دور این مسابقات بین اسب‌های نژاد ترکمن (بیشتر از سه ساله) برگزار شد که نور محمد بهادر با اسب میشل مک لارن اول شد و رامین آق آتابای  با اسب یاور و یاسر جرجانی با اسب شورانگیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت دور سوم میان اسب‌های نژاد دوخون (بیشتر از سه ساله) هندیکاپ کلاس پنج محمد امین توماج با آی هان زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سوم را به ترتیب آق‌اویلی بشگرد با اسب سلما و عبدالحلیم قبادی با اسب داز قره بلاغ کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد ترکمن  (۲ ساله) وارد دپار شدند که یاسر جرجانی با اسب قاچای قهرمان شد، عنوان دوم به مهران عطا با اسب آناشید ۲ رسید و عبدالحلیم قبادی با اسب صحراگل  سوم شد.

همچنین در رقابت دور پنجم بین اسب‌های  نژاد دوخون (بیشتر از سه ساله) هندیکاپ کلاس چهار یاسر جرجانی با اسب امیننت زودتر از خط پایان گذشت و اول شد و عبدالحلیم قبادی با اسب ماکام و نیما اونق با اسب آذاراکس به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور ششم رقابت میان اسب‌های نژاد دوخون (بیشتر ازسه ساله) هندیکاپ کلاس ۶ بود که در پایان عبدالحلیم قبادی با اسب وین تون زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد، اسب جنی ناز با چابکسواری کیوان قلرعطا دوم شد و آق اویلی بشگرد با اسب ساکانا سوم شد.

هیات سوارکاری بندرترکمن برای ترغیب بیشتر مالکان اسب های منطقه جهت حضور در رقابتها، هزینه ایاب و ذهاب اسبها به بندرترکمن را پرداخت کرد.

بر اساس توافق مالکان اسب‌ها و مجریان مسابقه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا این مسابقات بدون تماشاکر برگزار شد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه به مالکان چابکسواران و مربیان اسب‌های برتر پرداخت شد.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha