۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84397707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی زمینه‌ توسعه گردشگری مراغه را فراهم می‌کند

مراغه- ایرنا- شهردار مراغه گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی جذاب از سوی مجموعه مدیریت شهری، زمینه‌ توسعه بخش گردشگری و معرفی جاذبه‌های این شهر تاریخی را فراهم می‌کند.

شهرام مروتی شامگاه پنجشنبه در جشنواره بادرشبی مراغه که توسط شهرداری مراغه در خانه تاریخی خیابانی این شهر برگزار شد، افزود: همایش‌ها و رویدادهایی چون جشنواره «بادرشبی» و نیز آیین‌های سنتی و مذهبی دیگری که ریشه در باورها و پیشینه این خطه دارد، فرصتی برای بازشناسی هویت در این شهرستان به شمار می‌رود و از جذابیت ویژه برای گردشگران برخوردار است.

وی ادامه داد: با همین رویکرد سوگواره «شمع پایلاماق» برای اولین‌بار به عنوان یکی از آیین‌های منحصر به فرد این شهرستان طی محرم سال گذشته با محوریت شهرداری برگزار شد.

وی اضافه کرد: برای رونق‌بخشی به گردشگری و معرفی جاذبه‌های فرهنگی مراغه، جای خالی برگزاری جشنواره‌هایی چون هنرهای آجری، نجوم و ورزش‌های چندگانه در این کهن‌شهر احساس می‌شود.

تولید و فرآوری گیاهان دارویی در مراغه مورد توجه قرار گیرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: تولید و فرآوری گیاهان دارویی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی موجود در  مناطق مختلف این شهرستان مورد توجه قرار گیرد. 

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی زمینه‌ توسعه گردشگری مراغه را فراهم می‌کند

سیدعلی موسوی افزود: با توجه به وجود گیاهان دارویی در دامنه‌های سهند و نیز اراضی این شهرستان، می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب در زمینه اشتغال و تولید داروهای گیاهی گام برداشت.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده داروهای گیاهی در بازارهای داخلی و خارجی بالاست، ادامه داد: در این راستا باید از اساتید و صنعتگران فعال این شهرستان به‌عنوان داشته‌های ارزشمند اجتماعی در جهت تولید و اشتغال استفاده کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز برخی سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در زمینه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان انجام‌ می‌شود که در این زمینه نیز شاهد حضور فعال برخی از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی به ویژه بانوان هستیم.

فرماندار مراغه افزود: کشت گیاهان دارویی و توسعه آن می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید داروهای گیاهی در منطقه و اشتغال صدها نفری در این زمینه شود.

وی اضافه کرد: پیشینه تولید داروهای گیاهی در این شهرستان به دوره ایلخانی برمی‌گردد که در آن زمان، یکی از بزرگترین انستیتوهای بزرگ داروسازی در روستای آهق مراغه فعال بود.

اعتلای شهر و توسعه آن اولویت منتخبان و مسئولان باشد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در رشد و بالندگی شهر، گفت: اعتلای شهر و توسعه آن اولویت منتخبان شورای ششم و مسئولان شهرستان باشد.

فرماندار: تولید و فرآوری گیاهان دارویی در مراغه مورد توجه قرار گیرد


«علی علیزاده» با تاکید بر اینکه هدف نهایی تمامی مدیران باید خدمت به اقشار مختلف مردم باشد، اظهار داشت: نباید برخی مدیران با عملکرد ضعیف موجب نزول جایگاه و منزلت درخشان شهری چون مراغه به عنوان نگین درخشان آذربایجان باشند.

وی ادامه داد: در راستای اعتلای شهر و شهرستان نباید دچار مسائل حاشیه‌ای شویم زیرا این امر آفتی برای توسعه، رشد و آینده جامعه و نسل آینده خواهد بود.

وی همچنین از موافقت وزارت نفت برای تامین اعتبار احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند خبر داد و اضافه کرد: با تحقق این امر و احداث این جایگاه شاهد توسعه این فرودگاه و رونق گردشگری در منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا جشنواره گیاه «بادرنجبویه» که در زبان محلی به آن «بادرشبی» گفته می‌شود از سوی شهرداری مراغه در خانه تاریخی خیابانی و با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha