پیشخوان کتاب در شهرستان سامان راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی پیشخوان کتاب برای یک روستا و ایجاد کتابخانه در شهر هوره در شهرستان سامان در دستور کار قرار گرفته است.

احمد فرهادی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار سامان تاکید کرد: مقدمات راه‌اندازی پیشخوان کتاب در یک روستای این شهرستان انجام شده و پس از قطعی شدن مکان و تحویل آن به این اداره‌کل، فعالیت این پیشخوان آغاز خواهد شد.

وی افزود: در پیشخوان‌های کتاب، بخشی از خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل امانت کتاب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی به روستاییان ارائه می‌شود.

فرهادی به لزوم بهره‌مندی تمامی شهرها از کتابخانه عمومی اشاره و تصریح کرد: در این راستا ایجاد کتابخانه عمومی شهر هوره از توابع شهرستان سامان به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای ترویج فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی در طول سال یادآور شد: بسیاری امور مرتبط با کودکان مانند قصه‌گویی و انواع آموزش‌ها و برخی مسائل مختص بزرگسالان در حوزه‌های دین، روان‌شناسی، تاریخ، آسیب‌های اجتماعی و خانواده را می‌توان با افزایش سرانه مطالعه کتاب تقویت کرد.

فرماندار سامان نیز گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان موظفند برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

کمال اکبریان تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در ایجاد نشاط اجتماعی، انتقال و ماندگاری دانش، ارتقای کمی و کیفی فرهنگ و دستیابی به توسعه پویا و همه جانبه مؤثر است.

وی اظهار داشت: توجه به امور مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی در جامعه کنونی به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای کشور سال گذشته با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق حاشیه شهرها و روستاها در شهر لردگان از توابع چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

آمار مراجعین به کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد جمعیتی برابر ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha