سالن مطالعه کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری بازگشایی می‌شود

شهرکرد - ایرنا - سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا و انتقال رسته کتابخانه‌ها از گروه سه به گروه ۲ شغلی گفت: سالن‌های مطالعه ۵۵ کتابخانه عمومی استان از پنجم تیر بازگشایی و به صورت محدود آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

احمد فرهادی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های واقع شده در مناطق نارنجی، زرد و آبی به ترتیب با ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت خود را از روز شنبه، پنجم تیر آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از نظر سطح هشدار در وضعیت زرد و نارنجی به سر می‌برند، تصریح کرد: از این رو تمامی سالن‌های مطالعه موجود در ۵۵ کتابخانه چهارمحال و بختیاری آماده ارائه خدمات حضوری به مراجعه‌کنندگان است.

فرهادی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه و تهویه مناسب سالن‌ها یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها همچنان اولویت بر بهره‌گیری از فضای مجازی است.

وی در خصوص نحوه فعالیت کتابخانه‌های سیار و پیشخوان کتاب نیز گفت: فعالیت‌های این نوع از کتابخانه‌ها همچون گذشته دنبال خواهد شد.

فرهادی همچنین به تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان در بستر فضای مجازی با توجه به محدودیت‌های کرونا اشاره کرد و افزود: به مناسبت دهه کرامت بیش از ۲۷۰ برنامه برای اجرا در این بستر پیش‌بینی شد که برپایی نشست ادبی و نقد کتاب، برگزاری نشست مطالعاتی با محوریت سبک زندگی رضوی، نمایشگاه موضوعی کتاب و قصه‌گویی از جمله مهم‌ترین عناوین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزون بر ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پنج شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha