۵هزار نسخه کتاب به مخازن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری اضافه شد

شهرکرد - ایرنا - کارشناس تامین منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هزار و ۱۱۴ نسخه کتاب به ارزش ۸۷۵ میلیون ریال به منظور تقویت و تجهیز مخازن کتابخانه‌های موجود در استان خریداری و توزیع و به حجم مخارن کتابخانه‌ها افزوده شد.

فاطمه رضایی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تعداد کتاب در نیمه دوم سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری از نمایشگاه مجازی کتاب و کتاب‌فروشی‌های معتبر با لحاظ تخفیف ویژه و بر اساس نیاز کتابخانه‌ها و نظر کتابداران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کتاب‌های در نظر گرفته شده برای توزیع میان کتابخانه‌های تازه تاسیس را کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: اولویت‌هایی نیز برای تجهیز مخازن ۹ کتابخانه روستایی موجود در استان لحاظ شده است به گونه‌ای که از مجموع کتاب‌های خریداری شده، ۲ هزار و ۴۶۰ نسخه برای این نوع کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های تازه تاسیس اختصاص یافت.

رضایی در ادامه درباره روند اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود شرایط شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌های عمومی در مدت زمان طولانی و همچنین افزایش قیمت کتاب‌ها، خیرین استان در سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۵۰ نسخه کتاب اهدا کردند.

کارشناس تامین منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اهدای کتابخانه شخصی یکی از فرهنگ دوستان روستای شیخ شبان که کتاب‌های چاپ سنگی و برخی نسخ خطی را نیز شامل می‌شد از جمله شاخص‌ترین اهدایی‌های کتاب در سال گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۵۵ کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری فعال است که افزون بر ۲۰۰ هزار نفر مراجعین این کتابخانه هستند.

از مجموع مراجعین کتابخانه‌های عمومی استان، جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha