مداحان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی  برنامه داشته باشند

تهران- ایرنا- حاج منصور ارضی با تاکید بر لزوم تدوین سند تحول ملی مداحان، ‌ستایش‌گران و خادمان اهل‌بیت(ع) گفت: مداحان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی برنامه داشته باشند

مجمع رؤسای کانون‌های مداحان و شورای ستایش‌گری کشور با حضور منصور ارضی، ولی‌الله کلامی‌زنجانی، صادق آهنگران، جواد حیدری، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی و امور تبلیغ و حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دوشنبه تشکیل شد.

مداحان می‌توانند بیشترین نقش را در اعتلای فرهنگی جامعه داشته باشند

در ابتدای این نشست منصور ارضی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس باوجود سخت‌ترین شرایط و کمترین امکانات پیروزی‌های عظیمی ثبت کردند گفت: امروز فعالان حوزه فرهنگ دین باید برای «یورش به دشمن»، «دفاع در برابر حملات» و «طراحی عملیات» جبهه تهاجم فرهنگی، برنامه داشته و شبانه روز تلاش کنند.

این مداح تصریح کرد: با توجه به تمام مشکلات موجود، همچنان خادمان، مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) می‌توانند بیشترین تأثیر را در اعتلای فرهنگ جامعه داشته باشند و در این عرصه نقش آفرینی کنند، هر خادم؛ مداح و ستایشگر اهل‌بیت(ع) با شناختی که از شهر و منطقه خود دارد، می‌تواند یک سند تحول ارائه دهد.

مداحان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی  برنامه داشته باشند

مداحان و ستایشگران علاوه بر اجرا باید احیاگر هم باشند

ارضی با تأکید بر اینکه آذربایجان از حیث فرهنگی و مادی خطه‌ای ثروتمند و محبت مردم این سرزمین به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)بسیار عمیق و ریشه‌دار است، خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های مذهبی در دیگر استان‌ها نیز می‌توان از مردم آذربایجان کمک گرفت. همچنین «ما می‌توانیم» فقط یک جمله نیست بلکه ظرفیت‌های عظیمی برای به عینیت رساندن این جمله در کشور وجود دارد و یکی از این ظرفیت‌ها مردم ولایت‌مدار آذربایجان هستند.

این پیشکسوت مداحی یادآور شد: مداحان و ستایشگران باید به این نکته توجه داشت باشند که علاوه بر اجرا باید احیاگر هم باشند، تحول ایجاد کنند و برای عملیاتی شدن مفاهیم عظیم دینی، مذهبی و شعائر حسینی برنامه داشته و تلاش کنند. همچنین باید بصیرت مخاطبان را ارتقاء دهند تا مردم دشمنان دین خدا و ائمه اطهار(ع) را بهتر بشناسند.

مداحان باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی  برنامه داشته باشند

باید سند تحول ملی هیئات مذهبی آماده شود

وی تاکید کرد: بالاخره بعد از چهل سال، تشکیلات یک پارچه ستایشگری و هیئت به برکت دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی در حال شکل‌گیری است و این موضوع بسیار مهمی است که تمام مداحان کشور باید برای به ثمر نشستن آن تلاش کنند.

حاج منصور درپایان سخنان خود با تأکید بر اینکه باید سند تحول ملی هیئات مذهبی آماده شود و برای جمع آوری نظرات، ایده‌ها و طرح‌های مداحان جوان استان‌ها و به میدان آوردن آنها باید تمهیداتی اندیشید خطاب به نمایندگان مداحان و ستایشگران سراسر کشور گفت: شما محور ایجاد تحول در استان‌ها هستید لذا باید مداحان مناطق خود را بسیج و هدایت کنید.

توصیه آهنگران نسبت به بهبود وضعیت خدمت رسانی به مداحان

در ادامه این نشست جواد حیدری نایب رئیس کانون مداحان گزارشی از جلسات شورای مرکزی و مجمع رؤسای استان‌ها به شورای عالی ارائه داد.

ساماندهی ارکان کانون به‌عنوان صنف مداحان در کشور، تشکیل جلسات هماهنگی با همه فعالان عرصه ستایشگری، اتخاذ تصمیمات جدید در خصوص ارائه بهتر و گسترده تر خدمات بنیاد دعبل و... از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

صادق آهنگران عضو شورای عالی مجمع رؤسای کانون‌های مداحان و شورای ستایشگری کشور بهبود وضعیت خدمت رسانی به مداحان و هم افزایی ها با بسیج مداحان نکاتی را متذکر شدند.

در پایان این نشست استاد کلامی زنجانی دیگر عضو شورای عالی ستایشگری، بر گسترش خدمات بنیاده دعبل به مداحان و پیرغلامان حسینی تأکید کرد و خواستار حمایت سازمان تبلیغات اسلامی برای تحت پوشش قراردادن مداحان از کار افتاده و پیرغلامان حسینی سراسر کشور شد.

به گزارش ایرنا، مجمع مداحان و شورای ستایش‌گری کشور؛ نمایندگان ۴۰۰ کانون مداحان کشور هستند که ۴۰ هزار مداح به طور مستمر در ادوار مختلف انتخاباتی این کانون‌ها شرکت کردند. بنابراین مجمع رؤسای کانون‌های مداحان کشور، بزرگترین تشکیلات صنفی مداحان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha