۱۱ هزار دقیقه فیلم آموزشی طی ۶ ماه در شبکه رشد منتشر شد

تهران-ایرنا- ۱۱هزار فیلم آموزشی در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ تولید و با بارگذاری در سامانه «رشد» در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه وزارت آموزش و پرورش، در روزهای کرونایی، برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای ۲۷ فیلم تهیه و تولید شد. همچنین  گروه تولید رسانه‌های دیداری و شنیداری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایطی را فراهم کرد تا کارشناسان گروه‌های مختلف  هم‌زمان در ۱۱ استان محتوای خود را در برابر دوربین به تصویر بکشند.

فیلم‌هایی با رویکرد مهارتی با سه دوربین و در محیط کارگاهی، ضبط و تصویر شده‌اند. فیلم هر رشته فنی و حرفه ای با مدت زمان ۱۵۰ دقیقه، تولید شد که پس از تقطیع و تبدیل به ویدیوهایی با محدوده زمانی پنج دقیقه از آن‌ها خروجی گرفته و در نهایت پس از تأیید محتوایی  و همچنین تأیید فنی بر بستر سامانه رشد  بارگذاری شد.

تعطیلی مدارس و قرنطینه‌ی دانش‌آموزان در منزل دلیل مضاعف تدارک برنامه‌های متنوع برای دوره‌ پیش‌دبستانی تا پایه‌ی دوازدهم شد و گروه تولید رسانه‌های دیداری و شنیداری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، موفق به تهیه و تولید ۶۳ فیلم برای پایه‌های تحصیلی مختلف با مجموع حدود ۸ هزار دقیقه، گردید.

 در تهیه و تولید فیلم‌های استودیویی، ۱۰ فیلم اختصاصی برای معلمان، ۵۰ فیلم مشترک اختصاصی برای دانش‌آموزان و معلمان و ۳ فیلم اختصاصی برای دانش‌آموزان تولید شده است که در کمتر از ۶ ماه با به سرانجام رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha