مثبت بودن ۴۰درصد نمونه‌های کرونا در جهرم؛تشدیدمحدودیت‌ها

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: جهرم در وضعیت حادی از نظر بستری بیماران مبتلا به کروناست و آمار به صورت پلکانی بالا می‌رود.در حال حاضر ۴۰ درصد نمونه‌ها مثبت می‌شود که این یک هشدار جدی است.

محمد رحمانیان پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به خیز پنجم کرونا درکشور و اینکه نیمی از استان های کشور روند افزایش بستری دارند، افزود: بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه جهرم روز به روز بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون به صورت جمعی انجام نشده است چاره‌ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی نیست. به نظر می‌رسد مردم خیلی زود کرونا را فراموش کرده و به زندگی عادی برگشته اند.

وی ابراز کرد: مراسم و دورهمی و مهمانی‌ها دوباره به راه افتاده و انگار نه انگار که هنوز کشور درگیر این بیماری است و بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند. از همه شهروندان می‌خواهیم لطفاً صبر پیشه کنند و در تجمعات حضور پیدا نکنند و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.  

رحمانیان اظهار کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون سالمندان به صورت کامل اتمام نیافته است خواهشمندیم خانواده‌ها بیش از پیش مراقب سالمندان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: حتی سالمندانی که واکسینه شده‌اند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. با واکسینه‌شدن هم می‌توان به بیماری مبتلا شد، فقط شدت و کشندگی بیماری را کم می کند و از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها مراقب کودکان خود باشند، اضافه کرد: در چند روز اخیر شاهد ابتلای کودکان با علائمی حاد گوارشی(اسهال) بوده‌ایم که این می‌تواند وضعیت بالینی کودکان مبتلا را در خطر بیندازد.

وی بیان کرد: بیماران خاص و مبتلا به بیماری زمینه‌ای از دیگر گروه‌های در معرض خطر هستند که باید در وضعیت قرمز اکنون بسیار مراقب باشند.

رحمانیان با بیان اینکه شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی بسیاری را درگیر بیماری کرده است، گفت: سرعت انتقال این  ویروس ۳ برابر نوع جهش یافته‌های دیگر است، این شرایط لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دو چندان می‌کند و موکداً از مسافرت بخصوص به استانهای جنوبی بپرهیزید.

تشدید نظارت ها و محدودیت ها

معاون استاندار فارس و فرمانداری ویژه شهرستان جهرم گفت: با توجه به هشدار موج پنجم کرونا و در پی وضعیت قرمز شهرستان جهرم، محدودیت‌های کرونایی شهرستان تشدید شد. 

مهدی شفیعیان پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار خطرناک بودن سویه دلتای کرونا در موج جدید بر تشدید نظارت‌ها،رعایت پروتکل های بهداشتی،استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تأکید کرد و افزود: محدودیت های اعمال شده در وضعیت قرمز شهرستان از تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ به این صورت خواهد بود که تمام اماکن تفریحی، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها تعطیل است.

وی ادامه داد: با توجه به‌ وضعیت قرمز شهرستان برگزاری همه کلاس های تقویتی و تابستانه آموزش و پرورش، صرفا غیر حضوری خواهد بود. 

شفیعیان بیان کرد: ترددهای بین شهری کنترل و تردد پلاک های غیربومی به/از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است. محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد نیز همچنان برقرار است همشهریان از سفرهای غیرضرور بپرهیزند.

وی با بیان اینکه کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و فست فودها و... صرفا به صورت بیرون‌بر و در فضای باز امکان ادامه فعالیت خواهند داشت، اظهار کرد: برگزاری هرگونه تجمع ،مراسم مذهبی، فرهنگی، عروسی، ختم و... ممنوع است.

فرماندار جهرم گفت: در وضعیت قرمز ادارات(به غیر از ادارات خدمات رسان که به صورت یک دوم فعالیت دارند.) حداکثر با یک سوم کارکنان دایر و دو سوم پرسنل نیز دورکار خواهند بود. 

به گفته وی در مراکز ورزشی، تجاری  و بخش اصناف رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی الزامی  و امری ضروری است. 

وی افزود: فعالیت مجدد اکیپ های گشت مشترک نظارتی تحت نظارت و مدیریت ستاد کرونای شهرستان آغاز شده و تشدید نظارت ها تا خروج شهرستان از وضعیت بحران ادامه خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با استناد به نامه معاون محترم توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و به منظور مدیریت مصرف برق، ساعات کاری ادارات شهرستان از روز شنبه ۱۲ تیرماه تا پایان مردادماه به شنبه تا چهارشنبه : ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ . پنج شنبه : ۶:۳۰ تا ۱۲:۳۰ تغییر می‌یابد.

مهدی شفیعیان افزود: بیمارستان‌ها، مراکز امدادی دارای نوبت کاری، مراکز انتظامی و... مطابق روال قبل ارائه خدمت می‌کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha