۱۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز کشف شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۱۲۹ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز ، توسط نیروی انتظامی با همکاری شرکت توزیع برق اهواز در این شهرستان کشف و ضبط شد.

حسن کریمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی تعداد ۱۰۵ دستگاه ماینر در کوی مهدیس اهواز «تعاونی والفجر» با همکاری پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد : تعداد چهار دستگاه ماینر مدل S۹G در روستای خبینه سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز که با کابل ۱۶ سه فاز فعالیت می‌کرد کشف و ضبط شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد : با همکاری پلیس امنیت اقتصادی کلانشهر اهواز تعداد ۲۰ دستگاه ماینر مدل M۳ در مناطق کانتکس و اسلام آباد شرقی با قطع ۲ کابل غیر مجاز سه فاز ۱۶ کشف و جمع آوری شد.

کریمی تصریح کرد : در جریان شناسایی افراد سودجو از دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز، عاملان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطر نشان کرد : هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را وارد می کند.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

به گزارش ایرنا تاکنون بیش از ۲ هزارو ۹۰۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha