احتمال ماندگاری ویروس تا اواسط شهریور در کیش وجود دارد

کیش - ایرنا - سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش با اشاره اوج گیری جدید بیماری کووید در این جزیره گفت: احتمال ماندگاری ویروس کرونا تا اواسط شهریور در این منطقه وجود دارد.

محمدرضا رضانیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل آمارها و افزایش تعداد بستری ها در ۲ هفته گذشته و شناسایی موارد مثبت روزانه در این جزیره نشان از اوج گیری جدید ویروس در این منطقه است.

وی اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد آمار موارد مثبت و بستری در هفته های گذشته به این نتیجه رسیدیم که میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی رو به کاهش رفته و همین دلیل بالاتر رفتن موارد مثبت شده است.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش افزود: با توجه به روند فعلی پیش بینی می شود در ۲ هفته آینده تا اواسط مرداد ماه شرایط مطلوبی را برای جزیره کیش پیش بینی نمی شود و احتمال ماندگاری این اوج تا اواسط شهریور نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: مهم ترین علت اوج گیری جدید ویروس در جزیره کیش کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی نسبت به هفته های قبل  است که انتظار می رود مردم، مسافران و صاحبان و کارکنان اصناف توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.

رضانیا اظهار داشت: نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بازرسان این مرکز توسعه سلامت و جوامع مختلف در کیش انجام می گیرد ولی مردم و مسوولان باید توجه داشته باشند مبارزه با کرونا یک عزم ملی میخواهد و همه باید همکاری لازم را داشته باشند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: واکسیناسیون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد، اما به منزله پایان اقدامات بهداشت عمومی نیست و حتی پس از واکسیناسیون، همچنان باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم‌افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،جزیره کیش ، در وضعیت قرمز کرونایی است که این مورد نشان دهنده کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عموم مردم است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۶ تیر در این جزیره پنج هزار و ۷۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ۲۳ تن از این افراد جان خود را از دست داده اند.

۳۹ نفر از مبتلایان این جزیره در روز یکشنبه شناسایی شده اند در ۲ هفته گذشته نیز ۲۱ نفر از موارد شناسایی شده در بیمارستان بستری شده اند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد و در سه‌ماهه اول سال حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha