۸۰۰ شغل پایدار در استان مرکزی ایجاد شد

اراک - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۸۰۰ فرصت شغلی پایدار یک‌سال اخیر از سوی این نهاد انقلابی در نقاط مختلف استان ایجاد شده است.

«امید محترمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اشتغال بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ایجاد شده که پرداختی به هر متقاضی بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، تولید قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، تولید ماهی، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: امسال نیز پرداخت تسهیلات اشتغال این نهاد انقلابی با ظرفیت بیشتری انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند طرح‌های اشتغال خود را به سازمان‌های بسیج سازندگی شهرستان‌های دوازده‌گانه استان ارایه کنند تا به محض تامین اعتبار از تسهیلات لازم برخوردار شوند.

محترمی بیان کرد: بیش از ۴۰ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان اشتغالزایی و حل مشکلات این قشر در پنج سال اخیر برای استان برگزار شده است.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha