۱۰ محکوم جرایم غیرعمدمالی  در یزد آزاد شدند

یزد- ایرنا- همزمان با هفته قوه قضاییه ( اول تا هفتم تیر ) در آیینی امروز یکشنبه ۱۰ محکوم جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، در این آبین دادستان عمومی و انقلاب یزد با قدردانی از فعالیت ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی گفت: کسانی که با کمک خیران و این ستاد از زندان‌ آزاد می‌شوند افراد مستحقی هستند که بنا به دلایل غیرعمد و تنها به دلیل محکومیت‌های مالی در زندان‌ به سر می‌برند.

محمدرضا حدادزاده افزود: ستاد دیه در خصوص آزادی محکومان مالی از زندان بالاترین دقت را در پرونده‌ و تحقیق همه جانبه در خصوص محکوم و شرایط خانوادگی و زندگی وی به کارگرفت تا مددجویانی که نیازمند واقعی مساعدت مردمی هستند از این تسهیلات استفاده و به آغوش خانواده های خود بازگردند .

همچنین مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: برای آزادی این محکومان ۵۲ میلیارد ریال نیاز بود که ۴۵ میلیارد ریال از این مبلغ از سوی کمیته صلح و سازش ستاد از شکات گذشت اخذ شد و با پرداخت هفت میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۰ محکوم فراهم آمد .

سید مسعود عظیمی با قدردانی از تلاش کارکنان ستاد دیه و اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت از شکات پرونده‌ها هم افزود: از این تعداد آزادی چهار محکوم مالی، چهار محکوم نفقه، یک محکوم مهریه و یک محکوم دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران از زندان آزاد شدند .

اجرای سرود توسط  گروه شمیم ولایت در وصف شهید بهشتی از برنامه‌های مراسم بود و در پایان آیین‌نامه آزادی ۱۰  محکوم جرایم مالی غیرعمد به آنها تقدیم شد.

سال ۱۳۹۹ با همکاری مردم و خیران  ۳۳۵ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد با ۱۱۰ میلیارد ریال  کمک در استان یزد آزاد شدند.

همچنین بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد تعداد مددجویان زندانی استان را سه هزار و ۵۰۰  نفر بیان کرد و گفت: ۶۸.۲ درصد این افراد متاهل هستند.

حسین سبزواری افزود: ۹۶.۶ درصد زندانیان، مرد و بقیه زن هستند که ۶۰.۹ درصد آنها بومی و ۲۸.۴ درصد غیربومی و ۱۰.۷ درصد هم اتباع بیگانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مددجویان در گروه سنی زیر ۴۰ سال هستند؛ ۶۰.۳ درصد جرم زندانیان در رابطه با مواد مخدر و بعد از آن سرقت با ۲۰.۱ درصد است.

 مدیرکل زندان‌های یزد تعداد زندانیان جرایم غیرعمدمالی استان  را ۱۲۵ نفر بیان کرد و گفت: هشت نفر زن و بقیه مرد هستند و عمده این افراد بدهکاران دیه شامل کارگاهی و تصادفات رانندگی، مهریه و نفقه هستند و حدود ۱۰۰ نفر از این مددجویان زندانی به دلیل مسایل حقوقی و مالی در زندان بسر می برند.

وی یادآور شد: در زندان های استان  بیشتر بدهی زندانیان جرایم غیرعمدمالی  بالای ۵۰۰ میلیون ریال  است.

یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha