سلامت و آمادگی تحصیلی ۱۰۵هزار نوآموز تهرانی سنجش می شود

تهران-ایرنا-رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: پیش‌بینی می‌شود در این طرح یکصد و ۵هزار نوآموز مورد سنجش قرار بگیرند.

شهناز کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۳۰ خرداد به صورت رسمی آغاز شده و تا مرداد ادامه دارد.

وی گفت: امسال برنامه سنجش سلامت جسمانی از لحاظ نحوه اجرا تفاوتی با سال گذشته ندارد جز اینکه سامانه ثبت‌نام از سناد(سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزی) به سیدا(سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) تغییر کرده است.

کریمی افزود: پس از مراجعه نوآموزان به مدارس ابتدایی مورد نظر، ثبت‌نام آنان در سامانه سیدا و نوبت‌گیری به صورت الکترونیکی توسط مدیران مدارس از طریق سامانه سنجش انجام می‌شود، نوآموز به همراه اولیای خود در روز و ساعت مقرر به پایگاه سنجش مندرج در برگه ثبت‌نام مراجعه و مورد ارزیابی جسمی و ذهنی قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان کرد: امسال ۶۶ پایگاه برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در نظر گرفته شده که شامل ۶۳ پایگاه نوع «الف» در مناطق  ۱۹ گانه و یک پایگاه نوع «ب» در لواسان است که از ساعت ۸ تا ۱۳ فعالیت می‌کنند.
وی اظهارداشت: در پایگاه نوع «الف» یک مسئول، یک منشی، یک مراقب سلامت، یک آزماینده بینایی، یک آزماینده شنوایی، سه آزماینده آمادگی تحصیلی و یک کادر خدماتی مشغول به فعالیت هستند که روزانه به ۳۳ تا ۳۶ نوآموز خدمات ارایه می‌دهند.

کریمی گفت: در پایگاه نوع «ب»، یک مسئول و منشی، یک آزماینده بینایی و شنوایی، ۲ آزماینده آمادگی تحصیلی، یک مراقب سلامت و یک کادر خدماتی مشغول به فعالیت هستند که روزانه در این پایگاه، ٢٢ تا ۲۴ نوآموز مورد سنجش قرار خواهند گرفت، همچنین ۲پایگاه تخصصی در غرب و شرق تهران فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در پایگاه‌های سنجش سلامت، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، توده بدنی، قد، وزن، بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، پوست و مو، اختلالات جسمی حرکتی و واکسیناسیون سنین مدرسه نوآموزان توسط مراقبان سلامت و آمادگی تحصیلی توسط آزمایندگان تحصیلی ارزیابی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان کرد: امسال به صورت آزمایشی در یکی از پایگاه‌های سنجش شهر تهران، به مدت ۲۰ روز، ۵۰۰ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان از لحاظ شایستگی حرکتی توسط مربی تربیت بدنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کریمی اظهارداشت: حدود یکصد و ۵۰ نفر از عوامل اجرایی پایگاه‌ها از نیروهای رسمی آموزش و پرورش هستند، همچنین بعد از پایان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش نوآموزان پیش دبستانی انجام می‌شود.

وی درباره هزینه سنجش سلامت نوآموزان گفت: امسال مبلغ ۵۰هزار تومان برای انجام سنجش از نوآموزان دریافت می‌شود که برای قشر کم‌بضاعت نیم بها و رایگان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهارداشت: سال گذشته یکصد و ۲هزار و ۷۷۲ نوآموز مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۳۸۶ نفر پس از ارزیابی تخصصی به مدارس استثنایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha