بانک اطلاعاتی امداد و نجات در اختیار دستگاه‌های‌ پیشرو بحران قرار گیرد

قزوین -ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بانک اطلاعاتی امداد و نجات باید در اختیار دستگاه‌های پیشرو در بحران قرار گیرد تا بتوان به موقع و با آگاهی کامل برای مقابله با بحران اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، حکمت الله هاشمی روز شنبه در اولین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل استان، افزود: در بحث پدافند غیر عامل باید همکاری ها و هماهنگی ها مستمر و ادامه دار باشد تا با شناسایی دقیق کمبودها و مشکلات برای رفع آنها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی امداد و نجات، افزود: فقدان وجود این بانک موجب بروز مشکلات بسیار در زمان بحران و حوادث شده است و در این زمینه باید هم فکری لازم صورت گیرد تا شائبه های بسیاری که در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها محرمانه بودن این اطلاعات است برطرف شود.

 هاشمی ادامه داد: کمبود وسایل و ابزارهای تخصصی لازم برای پاسخگویی به حوادث در دستگاه‌های مربوط به امداد و نجات و همچنین فقدان شناخت کافی و درست مردم از نوع مخاطره در صحنه های حوادث و سوانح یک آسیب است‌ که در این زمینه باید در کارگروه ها، فکری اساسی شود ولی به رغم پیگیری ها هنوز نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

هاشمی اشاره کرد: خانه های هلال ظرفیتی است که می توان در حوادث و سوانح در جهت ارزیابی منطقه به عنوان تیم های پیشرو و همچنین در روستاها به ویژه در مناطق پر مخاطره از آن استفاده کرد و در واقع خانه های هلال به عنوان هلال احمر کوچک تحت مدیریت دهیاران مشغول به فعالیت هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه در زمینه حوادث طبیعی با تمرین و آموزشهای لازم بخشی از مشکلات حل شده است ولی در بخش حوادث غیر طبیعی مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: در حوزه حوادث شیمیایی توجه به آموزش های تخصصی در این زمینه لازم است و باید از همه دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند کمک گرفت.

وی گفت: همچنین ضمن تهیه بانک اطلاعاتی مراکز صنعتی و شرکت ها، برای هر کدام نسخه عملیاتی جدا در نظر گرفته شود تا در این زمینه نیز به پیشرفتهای قابل توجهی برسیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha