۴۰ هزار نفر از عشایر اصفهان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

اصفهان- ایرنا - مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ هزار نفر  از جمعیت ۶۰ هزار نفری عشایری این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

مُختار اسفندیاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۱۰ شُعبه سیار برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای عشایری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه میزان و درصد مشارکت عشایر نسبت به سایر اقشار جامعه بالاتر است، ادامه داد: عشایر استان اصفهان مانند دیگر اقشار جامعه برای تعیین سرنوشت خود بصورت گسترده در انتخابات شرکت خواهند کرد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان اظهار داشت: هیچ مشکلی برای ارسال صندوق‌های اخذ رای به کانون‌های استقرار عشایر در نقاط مختلف استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: شُعبه‌های سیار برای اخذ آرای ریاست جمهوری و شوراهای عشایری در ۳۰۰ تا ۴۰۰ نقطه استان و در کانون‌های عُرفی تمرکز عشایر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.  

عشایر این خطه ۲۸ درصد از مواد کالاهای این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار مترمربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تُن لبنیات، ۳۰۰ تُن عسل و ۱۵۰ هزار تُن سیب درختی تولید می‌کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری امروز جمعه ۲۸ خرداد در سراسر کشور در حال برگزاریست.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در این انتخابات سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.  

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha