۱۱۰۰ ناظر بهداشتی در شعب اخذ رای قزوین حضور دارند

قزوین - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: یک هزار و ۱۰۰ ناظر بهداشتی در شعب اخذ رای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان حضور دارند.

به گزارش ایرنا، حسن ارداقیان روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین، افزود: از ۲۰ روز قبل برگزاری انتخابات، هماهنگی لازم با ستاد انتخابات استان صورت گرفته و نحوه چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی شعب ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: ستاد انتخابات استان نیز با افزایش تعداد شعب اخذ رای و استقرار آنها تا حد ممکن در فضاهای باز جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همراهی و همکاری‌های لازم را به عمل آورده است.

این مسوول حوزه پزشکی ادامه داد: ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یک ساعت قبل از آغاز زمان برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای حضور یافته و بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، چیدمان میزها، تهویه شعب اخذ رای و استفاده از ماسک نظارت داشته‌اند.

به گفته وی، ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین حتی بر مراکز تهیه و توزیع غذای عوامل انتخاباتی نیز نظارت لازم را به عمل آورده و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز تاکید داشتند.

ارداقیان یادآور شد: محلول‌های ضدعفونی به اندازه کافی در شعب پیش بینی شده و تاکید شده تا مراجعه کنندگان هنگام ورود به شعب اخذ رای با ماسک وارد شوند.

وی با بیان اینکه ناظران بهداشتی فضای مناسب برای ایستادن مراجعه کنندگان اخذ رای را نیز مشخص کرده‌اند، افزود: به شهروندان توصیه شده تا زمان رای گیری خود را به لحظات پایانی موکول نکرده و هنگام ورود به شعب اخذ رای ضمن استفاده از ماسک، خودکار شخصی همراه داشته باشند.

این مسوول در خصوص انجام تست کرونا از عوامل برگزاری انتخابات، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد انتخابات استان، عوامل اجرایی در سامانه سلامت وزارت بهداشت فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و براساس آن اگر فرد یا افرادی دارای علایم مثل تب، سرفه و کوفتگی بدن بودند با نیروهای دیگر جایگزین شوند.

ارداقیان اضافه کرد: ناظران بهداشتی در شعب اختیار تام دارند و اگر تخلفی از قبیل رعایت نشدن فاصله و استفاده نکردن از ماسک صورت گیرد باید نسبت به رفع معضل اقدام لازم را به عمل آورند.

استان قزوین دارای ۹۴۵ هزار و سه نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

چهار هزار و ۳۶۷ نفر در روستاها و ۸۲۵ نفر در شهرهای استان قزوین در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha