مردم مبارکه، شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

اصفهان-ایرنا- فرماندار مبارکه با دعوت از مردم این شهرستان برای حضور پرشور و گسترده در شُعبه‌های اخذ رای، از واجدان شرایط خواست تا مشارکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

اصغر هدایت روز جمعه  پس از انداختن آرای خود به صندوق شعبه یک فاطمه الزهرا (س) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این دوره از انتخابات ۸۲ صندوق ثابت و سیار شهری و روستایی برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۷۷ شعبه ثابت و پنج شعبه نیز سیار است، تاکید کرد: از مجموع جمعیت ۱۵۳ هزار نفری این شهرستان، ۹۹ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که یک هزار و ۷۷۲ نفر از آنها رای اولی است.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه ۵۷ شُعبه اخذ رای در بخش مرکزی و ۲۵ شُعبه در بخش گرکن این شهرستان وظیفه جمع آوری آرای مردم را بر عهده دارند، افزود: کار رای گیری در شعبه‌های اخذ رای این شهرستان از ساعت هفت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تاکنون مشکل خاصی در فرآیند انتخابات نداشته‌ایم ضمن اینکه برای برگزاری سالم، قانونمند و باشکوه انتخابات، تمهیدات لازم اتخاذ شده و بیش از ۲ هزار نفر کار اجرای انتخابات را در این شهرستان بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شُعب اخذ رای در این شهرستان بلحاظ شرایط کرونایی و برای جلوگیری از تراکم جمعیت نسبت به دوره قبل افزایش یافته است، اضافه کرد: مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات، قدرت چانه‌زنی ایران را در مجامع جهانی افزایش خواهد داد.

هدایت با بیان اینکه رای و انتخاب مردم مولفه‌ای تاثیرگذار در کشوری با نظام مردم سالار دینی است، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و موجب اقتدار اجتماعی و امنیت ملی می‌شود و باید از این فرصت حیاتی بهترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه رای دهندگان باید اصل شناسنامه، کُد ملی و ماسک و خودکار شخصی به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: در شهرستان مبارکه آمادگی کامل وجود دارد و تمام زمینه‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم با حضور بیشتر مردم فراهم است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری امروز جمعه ۲۸ خرداد در سراسر کشور در حال برگزاری‌ است.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در این انتخابات سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و  یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.

در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.  

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان مبارکه با جمعیت حدود ۱۵۳ هزار نفر، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha