نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خواستار حضور مردم در انتخابات شد

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خواستار حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه شد و گفت: مشارکت گسترده در این عرصه سیاسی، توطئه دشمنان را خنثی و مشروعیت نظام را افزایش می دهد.

حجت الاسلام رضا نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمانی که انقلاب اسلامی با همراهی مردم و اراده امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، خون های زیادی برای تداوم و سرافرازی انقلاب ریخته شد و اکنون زمان آن رسیده که با حضور پرشور در پای صندوق های رای دین خود را به شهدا ادا کنیم.

وی تصریح کرد: امام راحل تاکید داشتند که " اجازه ندهید تا انقلاب به دست نااهلان بیفتد"، بنابراین این مردم هستند که نقش اصلی را در این رسالت ایفا می کنند و با حضور خود در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مردم پایه اصلی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند، افزود: قدرت ما به سلاح و تجهیزات نیست و به پشتوانه مردم می توانیم مشروعیت نظام را در جهان افزایش دهیم و با انتخابی اصلح گره های معیشتی و اشتغال جامعه را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی با هر نوع سلیقه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و با حضور پرشور خود اتحاد و همدلی را به منصه ظهور برسانند و حضور حداکثری موجب توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: در این روز با رای قاطع خود و انتخاب رییس جمهوری اصلح ، ولایتمدار، انقلابی، مومن، مدیر و مدبر حماسه بزرگ را رقم زده و سیلی محکمی به صورت استکبار و در راس آن شیطان بزرگ بزنیم.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha