حماسه‌سازی اردستانی‌ها در روز تعیین سرنوشت

کاشان - ایرنا - انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی جریان دارد که مشارکت افزون بر ۵۰ درصدی مردم دیار تاریخی اردستان با گذشت کمتر از ۱۲ ساعت از آغاز رای‌گیری چشم‌ها را به این خطه خیره کرده است.

اردستان از شهرهای شمالی استان اصفهان و سرزمینی کهن با قدمت ۲ هزار ساله است که افزون بر چهار هزار اثر تاریخی و گردشگری دارد؛ ۳۱ هزار و ۴۵۸ نفر از جمعیت ۴۲ هزار و ۱۰۵ نفری این شهرستان واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات رییس‌ جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند که از این تعداد، ۱۵ هزار و ۸۰۸ نفر را مردان و ۱۵ هزار و ۶۵۰ نفر زنان تشکیل می‌دهند.

حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان ساعاتی پیش در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بررسی حضور شرکت‌کنندگان در نقاط شهری و روستایی نشان از شرایط آرام و فعال انتخابات در این شهرستان دارد و طبق برآوردها مشارکت ۸۰ درصدی واجدان شرایط در این حماسه ملی پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به مشارکت افزون بر ۵۰ درصدی اردستانی‌های واجد شرایط رای دادن در کمتر از ۱۲ ساعت از آغاز انتخابات و زمان باقی مانده تا پایان رای‌گیری، تحقق پیش‌بینی فرماندار این شهرستان دور از ذهن نیست و باید گفت که مردمان این خطه با حضور حماسی خود در عرصه انتخابات، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان نظام جمهوری اسلامی دادند؛ دشمنانی که همه تلاش خود را برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات به کار گرفته بودند.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گو با برخی اردستانی‌های شرکت‌کننده در انتخابات، دلیل حضورشان را در این عرصه جویا شده است. 

رای‌های سرنوشت‌ساز

یک بانوی فرهنگی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را شکست توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی و گفت: مردم باید با انتخاب فردی توانمند، صالح، متدین و انقلابی راه و هدف شهیدان به خصوص سردار سرافراز اسلام قاسم سلیمانی را ادامه دهند تا به کوری چشم دشمنان بتوان از آرمان‌های این نظام مقدس مانند چهار دهه گذشته در صحنه‌های بین‌المللی دفاع کرد.

بتول هراتی آرای هر فرد ایرانی را برای آینده کشور بسیار سرنوشت‌ساز دانست و افزود: به همین دلیل است که دولتمردان آمریکا و هم‌پیمانانش از ماه‌ها قبل مردم را تشویق می‌کنند تا حضور آنها در پای صندوق‌های رای کمرنگ باشد.

وی، مشارکت آگاهانه مردم در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب پیمودن برای پله‌های ترقی اجرای گام دوم انقلاب برشمرد و تاکید کرد: افراد اصلح باید برای خدمت در ارکان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شوند.

حفظ امنیت و اقتدار ایران

یک کاسب جوان اردستانی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب حضور در انتخابات را وظیفه شرعی دانست و گفت: به دلیل حفظ امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران همپای دیگر شهروندان در انتخابات شرکت کردم.

ابراهیم عابدینی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای‌گیری، افزود: افراد واجد شرایط باید با هدف خنثی کردن توطئه‌ها و ناامید کردن دشمنان آگاهانه رای خود را با انتخاب نامزد اصلح به صندوق بریزند.

وی انتظار مردم از رییس جمهور آینده را عمل به وعده‌های داده شده بیان کرد و گفت: رییس جمهور باید با غیرت دینی و ملی پاسخگوی درد دل مردم باشد و برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها از هیچ کوششی دریغ نورزد.

عابدینی اظهار داشت: رییس جمهور مقتدر می‌تواند با برطرف کردن مشکلات بیکاری و ازدواج و همچنین ایجاد امنیت، آرامش و امید به زندگی را در جامعه به خصوص در قشر جوان کشور گسترش دهد.

مظهر مدنیت

یک استاد دانشگاه نیز شرکت در انتخابات را وظیفه هر فرد ایرانی و مظهر مدنیت در جامعه دانست و گفت: انتخابات باعث پیشرفت، اقتدار و امنیت کشور می‌شود بر این پایه لازم است مردم باید فردی اصلح که بتواند مشکلات موجود را برطرف و قطار پیشرفت و توسعه کشور را در ریل قرار دهد، انتخاب کنند.

محمد فلاح‌نژاد با اشاره به اینکه وحدت، قانون‌مندی، سلامت و امنیت در انتخابات بسیار مهم است، افزود: عدالت‌خواهی، معتقد به توان داخلی، عملکرد انقلابی و جهادی، کارآمدی، ا عتقاد به جوانان و داشتن روحیه جوانگرایی از جمله شاخص‌های مهم در انتخاب ریاست جمهوری است.

وی توجه به بیکاران به خصوص قشر تحصیل‌کرده را مهم‌ترین درخواست جوانان کشور از رییس جمهور آینده مطرح و تصریح کرد: جوانان آینده ساز کشور هستند بنابراین رییس جمهور باید با ساز و کار مناسب برای بکارگیری آنها چاره‌اندیشی کند.

فلاح‌نژاد اضافه کرد: به دلیل کمبود شغل مناسب با تحصیلات دانشگاهی بسیاری از جوانان برای استخدام با مانع روبه‌رو و فرصت جوانی خود را برای کار کردن از دست می‌دهند که امید می‌رود با تدبیر این مشکلات برطرف شود.

حضور آگاهانه

علی ملایی نیز که خود را بسیجی معرفی کرد، گفت: تا زنده‌ایم، رزمنده و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هسیتم و با حضور در پای صندوق رای در ۲۸ خرداد به دنیا نشان خواهیم داد که مردم ایران سرنوشت آینده خود را با حضور آگاهانه رقم خواهند زد.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمن برای کم رنگ نشان دادن حضور مردم در انتخبات، تاکید کرد: چشم دشمنان به حضور مردم در پای صندوق‌های رای دوخته شده و مردم باید با انتخاب فرد اصلح، پاسخ یاوه‌گویی‌های دشمنان را بدهند.

ملایی تاکید کرد: هر چقدر میزان حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، به همان نسبت نیز جامعه در برابر تهدیدها، روی کار آمدن فرد کارآمدی، مردم‌گرایی و حامی منافع ملی بیشتر می‌شود.

تلاش ۲ ساله دشمنان

رییس اداره تبلیغات اسلامی اردستان نیز پس از انداختن رای خود به صندوق به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به ۲ سال است دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند انتخابات را کمرنگ‌ کرده جلوه دهند.

حجت‌الاسلام‌ سیدجواد حیدری‌طبا افزود: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، عقلی و عرفی مردم است و طبق گفته حضرت امام (ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است و یکی از مواردی که برای حفظ نظام لازم است شرکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات منطبق با غیرت دینی و ملی می باشد و برای تمام آحاد مردم حضور در انتخابات مهم است، از این رو مردم باید زندگی و سرنوشت خود را با حضور حداکثری در انتخابات رقم بزنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با اشاره به توطئه‌ها و تبلیغات مسموم دشمنان در راستای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، تاکید کرد: برای اینکه مشت محکمی به دهان دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن ها بزنیم و تمام پیش بینی های دشمنان را نقش برآب کنیم با حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح‌ این توطئه را خنثی خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه رای دادن یک حق برای هر فرد است تصریح کرد: باید همه را سفارش به حضورپر شور و حداکثری درپای صندوق رای کرد، تابتوان فرد صالح، کار آمد، پایبند به آرمان های انقلاب، متدین، امانتدار و توانا در اداره کشور را برای رییس جمهوری انتخاب کنند و اقشار مختلف بدانند این حضور حداکثری وظیفه همگان است که باید در ۲۸ خرداد به یک حماسه تبدیل شود.

شهرستان اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در حال برگزاری‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha