۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۹
کد خبر: 84370526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرصت تصمیم گیری مردم پس از پایان تبلیغات نامزدها

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۹
کد خبر: 84370526
فرصت تصمیم گیری مردم پس از پایان تبلیغات نامزدها

بندرعباس - ایرنا- طبق قانون تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاهاساعت هفت صبح امروز پنجشنبه پایان یافت تا مردم ظرف ۲۴ساعت فرصت فکر و برنامه ریزی برای انتخاب نامزدها را داشته باشند.

نامزدها ریاست جمهوری  به مدت ۲۰ روز و شوراهای اسلامی شهر و روستا  نیز یک هفته فرصت برای تبلیغ  ومعرفی برنامه های خود داشتند که دراین مدت از همه ابزارهای تبلیغی اعم شبکه های صداو سیما، اجتماعی ، رسانه های برخط و مطبوعات در اختیار داشتند.

اکنون زمان آن فرا رسیده که مردم با مطالعه کامل وضعیت این نامزدها، از بین آنها یک نفر را برای ریاست جمهوری و شماری هم براساس شهر و روستا محل سکونت خود انتخاب کنند و به نوعی زمینه را برای عمران و آبادانی کشور فراهم کنند.

انتخابات را مظهر جمهوریت نظام و حضور پورشور مردم در پای صندوق های رای را تعیین سرنوشت کشور توسط مردم دانست لذا برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توسط مسوولان منتخب مردم تعیین و  اجرا می شود، لذا حضور در انتخابات و دقت ما در انتخاب بی شک بر زندگی همه و حتی نسل های بعد تاثیر گذار است.

در آستانه مهم ترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی ایران در چهله دوم انقلاب در روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ قرار داریم که در واقع چشم تمام دشمنان و دوستان به این انتخابات دوخته شده است و می طلبد هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

انقلاب اسلامی ۴۳ سال از عمر خود را پشت سر گذاشته و با تنگناهای مختلف و جنگ‌ها و نبردهای گوناگونی روبه‌رو بوده مانند جنگ نظامی، نبرد فرهنگی و غیره که به پشتوانه مردم از هر کدام با سربلندی خارج شده است ، مردم در هر کدام از این عرصه‌ها بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری خود را نشان داده‌اند.

 تلاش برای برگزاری انتخاباتی خوب وسالم

برگزاری انتخابات از برکات بسیار مهم انقلاب اسلامی ایران است که ملت ایران  در هر دوره همواره حضوری باشکوه در انتخابات داشته‌اند؛ انتخابات در واقع یک جشن بزرگ ملی برای مردم ایران نیز محسوب می‌شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات  تامین کننده اقتدار، امنیت و منافع ملی است و همه ما وظیفه داریم درانتخابات شرکت کنیم.

 فریدون همتی با اشاره به پایان یافتن مهلت تبلیغات افزود: برگزاری انتخابات از برکات بسیار مهم انقلاب اسلامی ایران است که ملت ایران  همواره حضوری باشکوه در انتخابات داشته‌اند؛ انتخابات در یک جشن بزرگ ملی برای مردم ایران نیز محسوب می‌شودلذا همه مسوولان و مدیران هرمزگان تلاش دارند تا هم انتخابات به خوبی برگزار شود و هم کار و تلاش برای توسعه استان و رفاه مردم برقرار باشد.

وی خاطر نشان کرد:با هماهنگی خیلی خوبی که در استان بوجود آمده است، بهتر از گذشته یک انتخابات باشکوه، باعظمت و با آرامش و در عین حال پررقابت در بین شوراهای شهر و روستا و کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای نشاط آوری برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به شرایط قرمز کرونایی،  در بیشتر نقاط استان هرمزگان که ترافیک جمعیتی بالا بوده و یا اینکه کارکنان دستگاه های مشغول به کار هستند، شعبه‌های سیار تعبیه شده است تا کار با سرعت بالایی انجام شود.

 وی تصر یح کرد: مشارکت حداکثری مردم گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات  تامین کننده اقتدار، امنیت و منافع ملی است و همه ما وظیفه داریم درانتخابات شرکت کنیم از همین رو جوانان آرایش‌های انتخاباتی را در استان شکل داده اند و میدان را به دست گرفته اند تا با حضور و مشارکت بالا که تامین کننده اقتدار و امنیت ملی و منافع ملی ایران بوده، را تحقق بخشند و فضا برای دولت جدید فراهم شود. 

الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای تمامی افراد مرتبط با انتخابات

با توجه به شرایط کرونایی در هرمزگان رعایت پروتکل های بهداشتی برای تمام افراد اعم از برگزار کنندگان و مردم حاضر در پای صندوق رای یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده که صدمه ای به دیگران وارد نشود از همین رو تمهیدات خاصی بهداشتی دراین روز اندیشده شده است.
رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی که از طریق  وزارت بهداشت و توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا به استان‌ها ابلاغ شده است، باتوجه به طرح مدیریت هوشمند برای تمامی افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.
علی رئوفی در گفت وگوبا ایرنا افزود: مهلت تبلیغات برای تمام نامزدها اعم از ریاست جمهوری و شهرهای اسلامی شهر و روستا پایان یافته واین افراد در مهلت مقرر به اندازه کافی تبلیغ کرده و اجازه بدهند مردم درباره آنها فکر کنند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند 

یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر درهرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند
رییس ستاد انتخابات هرمزگان نیز اعلام کرد: در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال حدود یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر نیز زنان تشکیل می‌دهند که ازاین تعداد۳۴ هزار و ۳۹ نفر رای اولی است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۹ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۹۴۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

رئوفی  یاد آور شد: یک میلیون و ۱۹ هزار و ۲۲۰ نفر واجد شرایط رای دادن در سال ۹۲ در هرمزگان بودند که ۷۷ و ۲ دهم درصد آنان در انتخابات آن سال مشارکت کردند و در سال ۹۶ هم یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۲۲۸ نفر واجد شرابط شرکت در انتخابات بودند که ۷۸ و ۶۹ صدم درصد آنان در انتخابات شرکت کردند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان اظهار داشت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان هرمزگان تامین شده و یکهزار و ۵۵۶ شعبه برای هرمزگان در نظر گرفته شده که یک هزار شعبه ثابت و ۵۵۶ شعبه سیار است.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۳۴ هزار عوامل اجرایی در استان شامل نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی شعبه، نیروهای انتظامی، خدماتی، بازرسی و ناظران شوراها در پای صندوق‌های رای ساماندهی شده است که درهر شعبه ۲۲ تا ۲۵ نفر مستقر می‌شوند.

توصیه های بهداشتی در روز اخذ رای

امروز هم که بیماری کرونا عالم گیر و عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را متأثر کرده و آسیب‌های فراوانی به همراه داشته است که سرریز آن می‌تواند در مشارکت اثرگذار باشد ولی مردم در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همه عوامل ستاد انتخابات از قبل باید تسلت کرونا بدهند و شرط حضور درپای صندوق تست منفی است و ازهمین رو در هر شعبه یک بازرس بهداشتی وجود دارد، هر چند شعبه هم یک ناظر دارد ، در روستاها بهوز مسوولیت بهداشتی صندوق هاست و هرگونه مصرف هرگونه خورکی و آشامیدنی درشعب ممنوع است.

دکترحسین فرشیدی در گفت وگوبا ایرناافزود: مردم به هنگام ورود به شعبه های اخذ رای باید از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی دو متر را رعایت شود از هرگونه تجمع در محل اخذ رای خودداری و همچنین از خود کار شخصی برای نوشتن اسامی نامزدها استفاده کنند و محل اخذ رای پس رای دادن سریع ترک کنند.

جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم پایه است و همانطور که از عنوان آن مشخص است جمهوریت نظام در کنار اسلامیت و دینداری مطرح است؛ بنابراین مردم در تحکیم پایه‌های نظام نقش اساسی دارند و مهم‌ترین معیاری که مردم برای انتخاب فردی به عنوان رییس جمهوری باید آن را لحاظ کنند، فساد ستیزی و پس از آن کارآمدی و مدیریت جهادی و البته اعتقاد به استفاده از جوانان نیز دارای اهمیت است.
 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سالجاری در هرمزگان برگزار می‌شود و مردم استان نیز همواره با احساس مسوولیت، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته‌اند و در این روزها مردم در حال آماده شدن برای حضوری دیگر در انتخابات به عنوان یک تکلیف هستند و بطور قطع بار دیگر انتخاباتی باشکوه در هرمزگان خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha