یک فعال فضای مجازی: مشارکت انتخاباتی در ساحت‌های مختلف تعیین‌کننده است

مشهد - ایرنا - یک فعال فضای مجازی گفت: انتخابات، مبنای تعیین سرنوشت کشور در ساحت‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا است و بر همین اساس میزان مشارکت مردم در انتخابات، در عرصه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

مصطفی باقرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرنوشت یک ملت، در افق انتخابات ریاست جمهوری، که جایگاه بسیار مهمی از لحاظ تصمیم گیری و تعیین تکلیف برای چهار سال کشور است، تعیین می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم های گرفته شده از سوی رییس جمهوری و تاثیرات آن، ادامه داد: با انتخاب فردی در جایگاه رییس جمهوری، تاثیر تصمیمات وی فقط برای افراد رای دهنده نیست، بلکه شامل تمام افراد کشور از جمله نوزادان و کودکانی می شود که در این دوران زندگی می‌کنند، و این افراد قرار است در تمدن و آینده کشور نقش آفرین باشند.

این فعال فضای مجازی عنوان کرد: مجموعه‌ای از فرصت‌ها، پیش روی کشور قرار دارد و چنانچه مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا باشد، فرد منتخب می تواند با اتکای به حمایت مردم، به بسیاری از حوزه ها ورودی موثر کرده و فرصت‌های کشور را به فعلیت درآورد.

او ادامه داد: از سوی دیگر کشور با تهدیدهای زیادی مواجه است که بعضا در دل آنها فرصت‌های بسیاری وجود دارد و رییس جمهوری باید بتواند از این تهدیدها برای آینده کشور فرصت سازی کند.

باقرزاده با اشاره به دیگر شوون انتخابات از جمله شوراهای شهر و روستا، گفت: نقش منتخبان این انتخابات محلی نیز فاقد اعتبار و یا کم ارزش نیست، چرا که سرنوشت هر منطقه و محله نیز در سرنوشت کلان کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: اگر در انتخابات شورای شهر مشهد مردم با مشارکت بالای خود بتوانند افراد قابلی را به صحن شورا بفرستند و آنها نیز عالمانه به موضوعات بپردازند، می توانند مسیری را ترسیم کرده و شهرداری را برای مدیریت این کلانشهر برگزینند که مدیریت شهری را بستری برای رسیدن به تمدن شهری و شهر متمدن سازد.

این فعال سیاسی عنوان کرد: آنچه که در افق کشور و به صورت جدی توسط رهبر معظم انقلاب همواره بیان شده است جایگاه تمدن‌سازی نوین و تاسیس تمدن اسلامی است و بر همین اساس انتخابات شورای شهر نیز از این منظر بسیار مهم است که می‌تواند در کاهش یا افزایش آسیبهای اجتماعی، معضلات حاشیه شهر و از سوی دیگر اقتصاد شهری و درآمد ثابت پایدار شهر موثر باشد.

او اظهار کرد: در حوزه شهری نیز با مجموعه‌ای از فرصت‌ها و تهدیدها مواجه هستیم و زمانی که یک مدیر شهری بتواند با توان بالای مردم در وسط میدان قرار گیرد، توان رایزنی در سطح ملی و بین الملی را به دست خواهد آورد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha