۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84356165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال مردم فرانسه از احیای اقتصاد کرونا زده این کشور

تهران- ایرنا- بر اساس نظرسنجی منتشرشده در روزنامه فرانسوی ژورنال دودیمانش، ۵۹ درصد فرانسوی ها حاضرند که برای احیای اقتصاد کشورشان هزینه های بیشتری را برای تولیدات داخلی و محصولات محلی پرداخت کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از نشریه فرانسوی ژورنال دودیمانش، بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ایفوپ، اگرچه بیش از نیمی از فرانسوی ها برای رونق اقتصادی کشور خود حاضرند برای خرید محصولات محلی و تولیدات ساخته شده در فرانسه (made in France) هزینه بیشتری بپردازند، اما آمارها حکایت از کاهش اعتماد فرانسوی ها به دولت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در مقایسه با ماه گذشته دارد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در گفت و گو با ژورنال دودیمانش با اشاره به افزایش قابل توجه کسری بودجه دولت، خواستار بسیج همگانی صاحبان کسب و کارها و مصرف کنندگان برای احیای اقتصاد آسیب دیده از کرونا در این کشور شده است.

ژورنال دو دیمانش افزود: وی همچنین از بازگشت رشد اقتصادی فرانسه به دوران ماقبل کرونا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داده است.

دولت فرانسه کاهش تدریجی محدودیت های وضع شده را در چهار مرحله آغاز کرده است. در همین راستا برخی موزه ها، سینماها، رستوران ها، کافه ها و مشاغل «غیرضروری»  فعالیت خود را به صورت محدود از سر گرفتند؛ قرار است از ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) نیز برخی دیگر از محدودیت های کرونایی لغو شود. تاکنون ۲۵ میلیون فرانسوی دستکم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۷۰۷ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۰۹ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha