تظاهرات در غزه برای اخراج مدیر نهاد سازمان ملل متحد

غزه - ایرنا - هزاران نفر فلسطینی امروز (دوشنبه) در غزه با برپایی تجمع اعتراضی، خواستار اخراج مدیر «آژانس امور انسانی و کمک به آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد» (آنروا) در این باریکه شدند.

به گزارش اختصاصی ایرنا، تظاهرکنندگان در اعتراض به اظهارات «ماتیاس شمالی» مدیر آژانس امور انسانی و کمک به آوارگان سازمان ملل متحد در باریکه غزه خواستار برکناری و اخراج وی شدند.

ماتیاس شمالی در سخنانی که درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه مطرح کرده بود، نه تنها کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی را محکوم نکرد، بلکه در صدد توجیه آن نیز برآمده بود.

«امیر المسحال» رئیس اتحادیه کارکنان آژانس امور انسانی و آوارگان سازمان ملل متحد در غزه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل برای امداد و اشتغال پناهندگان فلسطینی تاسیس شده است و طبق اصول این نهاد باید در مسائل مختلف بی‌طرفی خود را حفظ کند.

وی افزود که سخنان مدیر این آژانس در غزه و توجیه کردن کشتار غیر نظامیان خارج از چارچوب‌های بی‌طرفی سازمان ملل متحد است و آنچه وی مطرح کرد، بی‌طرفی این نهاد را زیر سئوال برد.

المسحال اضافه کرد: با این سخنان اکنون هیچ بهانه‌ای برای ادامه حضور مدیر آژانس کمک به آوارگان فلسطینی در غزه وجود ندارد و وی باید با ارائه استعفا، فوری باریکه غزه را ترک کند.

رئیس اتحادیه کارکنان آژانس امور انسانی و آوارگان سازمان ملل متحد در غزه تاکید کرد که سخنان ماتیاس شمالی موجب آزردگی و اعتراض فلسطینی‌های ساکن غزه شده و سستی در ارائه خدمات توسط معاون وی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی نشان داد که آنها در این مصیبت در کنار مردم ما نیستند، بنابراین ما از آنها می‌خواهیم که بلافاصله استعفا دهند.

در همین پیوند نیز «محمود خلف» رهبر «جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین» گفت که ماتیاس شمالی عنصری نامطلوب در غزه است.

وی به ایرنا گفت که شمالی در راس نهادی قرار دارد که گویا یک موسسه بشردوستانه است که به آوارگان فلسطینی خدمات ارائه می‌دهد و باید بی‌طرف باشد، اما وی در عمل از حد بی‌طرفی فراتر رفته و سخنان ننگینی را علیه ملت فلسطین مطرح کرده است.

خلف افزود که ماتیاس شمالی مدیر آژانس امور انسانی و کمک به آوارگان سازمان ملل متحد در باریکه غزه در سخنان خود را بدون اینکه به شهادت و زخمی شدن صدها شهروند بی‌دفاع از جمله زنان و کودکان مظلوم فلسطینی اشاره کند، از حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیوینستی به غزه تمجید کرده بود.

وی ادامه داد که با این سخنان مدیر و معاون وی، اکنون دیگر جایی در غزه ندارند و ما امروز با برپایی این تظاهرات آمده‌ایم که تا به آنها بگوییم که این باریکه را ترک کنند.

در جریان جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بیش از ۲۴۰ فلسطینی شهید شدند که در میان آنها ۶۵ کودک و ۳۹ زن نیز وجود دارد. همچنین در جریان حملات وحشیانه این رژیم به این باریکه بیش از ۱۹۰۰ فلسطینی دیگر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha