۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 3115
کد خبر: 84349952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آستان شاهچراغ، بانک اطلاعاتی مدیحه‌سرایی ویژه دهه کرامت راه‌اندازی کرد

شیراز- ایرنا- معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اعلام کرد: بانک اطلاعاتی مدیحه‌سرایی ویژه دهه کرامت در آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی شده است.

مطلب دریافتی ایرنا حاکی است که حجت الاسلام احمد سلامی دوشنبه ۱۰ خرداد در جلسه کمیته هماهنگی تبلیغ در مراسم فرهنگی و مذهبی ستاد دهه کرامت استان فارس به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت:با توجه به لزوم هماهنگی مبلغین و مداحان برای استفاده از محتوای پیرامون دهه کرامت، آستان مقدس احمدی بانک اطلاعاتی مدیحه سرایی دهه کرامت را تهیه کرده است و مداحان با استفاده از آن می توانند برای حضرت شاهچراغ (ع) مدیحه سرایی کنند.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به زیر مجموعه خود ابلاغ کند و هماهنگی انجام شود تا ائمه جمعه ضمن بیان برنامه های دهه کرامت و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در نمازهای جمعه، در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برنامه های تبلیغی، معرفی حضرت و جشن بزرگداشت را برگزار کنند.

وی با اشاره به لزوم ارسال پیامک در خصوص دهه کرامت به طلاب و دعوت آنان برای حضور در مراسم شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی در فضاهای مختلف توسط اوقاف و امور خیریه فارس در شب و روز بزرگداشت از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه نصب بنر بزرگداشت دهه کرامت و حضرت شاهچراغ (ع) در ورودی مساجد هم باید انجام شود تا با فضاسازی مردم بیشتر با این دهه آشنا شوند، اضافه کرد: هماهنگی مبلغین و مداحان برای استفاده از محتوای پیرامون دهه کرامت از جمله فعالیت هایی است که باید در دستور کار باشد از این رو آستان مقدس بانک اطلاعاتی مولودی خوانی و مدیحه سرایی، دهه مبارک کرامت را تهیه کرده است و عزیزان مداح و کانون مداحان با استفاده از آن می توانند برای حضرت شاهچراغ (ع) مدیحه سرایی کنند.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با یادآوری این مطلب که پیامک به روحانیون مساجد و روحانیون اعزامی به شهرستان ها ارسال شود تا این عزیزان برای سخنرانی در مساجد و بقاع متبرکه پیرامون معرفی حضرت شاهچراغ (ع) در شب بزرگداشت حضرت برنامه ریزی کنند، گفت: شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه ستاد بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) تشکیل دهند و جلسات هماهنگی برگزار و مصوبات آن را به ستاد دهه کرامت استان ارسال کنند.

نماینده ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در ستاد دهه کرامت استان هم گفت:‌یش از ۳۰ دستگاه اجرایی در بحث دهه کرامت استان فارس همکاری دارند.

مصطفی دهقانی افزود: مصوبات کمیته های هشت گانه با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، امام جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و همچنین استاندار فارس بررسی می شود.

 وی گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور متولی برگزاری جشن های دهه کرامت است و استان ها هم دبیران اجرایی این جشن ها در استان خود هستند اما سه استانی که میزبان حرم های اهل بیت (ع) هستند این حرم ها به عنوان محور محسوب می شوند.

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) از اول ذی‌القعده آغاز می شود و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

ششم ذیقعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی موسوم به شاهچراغ است.

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ نخستین روز دهه کرامت در این سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha