۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84348824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر مرجع فعالیت‏‌های قرآنی ایران می ‏شود

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵
کد خبر: 84348824
بوشهر مرجع فعالیت‏‌های قرآنی ایران می ‏شود

بوشهر-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با انتخاب به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور، این استان به مرجع فعالیت های قرآنی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه کرمپور روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بوشهر از دیرباز استانی پیشگام در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده و چنین ظرفیتی منجر به این شد تا این استان برای سال ۱۴۰۰ موفق به کسب عنوان پایتخت قرآنی ایران شود.

وی بیان کرد: بدون شک رسالت فعالان قرآنی استان به مراتب سنگین‌تر از گذشته می‌شود و فعالیت قرآنی بوشهر باید برای سایر استان‌ها نیز به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

کرمپور اظهار کرد: فعالیت قرآنی در بوشهر معطوف به مقاطع سنی خاص نبوده بلکه تمام قشرها و از همه سنین با قرآن انس و الفتی دیرینه دارند.

وی گفت: در این بین روستای قرآنی چارک بعنوان نگین درخشان فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر به شمار می‌رود و تمام اعضای روستا قرآن را با صوت و لحنی زیبا تلاوت می‎کنند و این ظرفیت منجر شده تا  این روستا به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی برای انتخاب روستای قرآنی ایران لقب بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: اوج فعالیت‌های قرآنی این استان در طول سال و در هفته منتهی به ۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار است که ویژه برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت این هفته اجرا می‌شود.

کرمپور اظهار کرد: برای سال جاری نیز از همین ابتدا برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته تا در سالی که بوشهر بعنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شده  برنامه ها به مراتب با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وی یادآور شد: در استان بوشهر بیش از ۳۴۰ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی فعالیت دارند که امسال در راستای اجرای برنامه‌های پایتخت قرآنی باید برای جامعه مخاطب برنامه‌های متنوعی برگزار شود.

کرمپور یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی از فعالیت‌های مختلف در این بخش و بویژه برنامه‌های خلاق و مبتکرانه در حوزه ترویج قرآن به طور ویژه استقبال می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha