آموزش و عملکرد اعضای شعبه‌ های رای شرط برگزاری انتخابات سالم است

یزد- ایرنا - فرماندار بافق گفت: دست اندرکاران انتخابات با فراگیری آموزش‌های لازم و ضمن آشنایی کامل با آیین نامه‌ها و قوانین می توانند، نقش موثری در برگزاری این رویداد ملی با حفظ آرای مردم، روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا وظایف خود را انجام دهند.

سیدمهدی طلائی مقدم  روزیکشنبه در حاشیه سومین نشست ستاد انتخابات شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایزنا، بر آموزش اعضای شعبه‌ های رای تاکید کرد و با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم، در گرو آموزش و اطلاع دقیق از قوانین است مشارکت حداکثری در امر انتخابات را بسیار حایز اهمیت دانست .

وی با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر لزوم حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و افزود: چرا که این حضور نشان از اعتماد مردم نسبت به نظام و آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب حکایت دارد.

وی برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه را منوط به عملکرد خوب اعضای شعبه های رای دانست و اظهارکرد: کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند علاوه بر اخلاق و رفتار و امانت داری باید نسبت به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و قوانین انتخابات آشنایی کامل داشته باشند، به همین منظور برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار مهم و الزامی است.

به گفته طلائی مقدم  آموزش اعضای شعبه های اخذ رای در گروه‌های جداگانه و با رعایت مسایل  بهداشتی از ۱۷ خرداد ماه به مدت سه روز به صورت حضوری برگزار می شود تا اعضای شعبه با اطلاعات و آگاهی کامل به مقررات و قوانین انتخابات، در شعبه های رای گیری حاضر شوند.

فرماندار بافق رعایت مسایل بهداشتی در شعبه های  رای گیری را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اولویت ستاد انتخابات شهرستان رعایت قانون و سلامت مردم در روند برگزاری انتخابات است، به همین منظور ناظران بهداشتی از نحوه رعایت مسایل و شیوه نامه‌های بهداشتی در روز انتخابات به صورت میدانی از محل های رای گیری بازدید می کنند.

سومین نشست ستاد انتخابات شهرستان بافق با حضور فرماندار و اعضای ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

 آموزش و عملکرد اعضای شعبه‌ های رای شرط برگزاری انتخابات سالم است

در ابتدای این نشست مسوولان کمیته‌های ستاد انتخابات شهرستان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابات بیان کردند.

همچنین در این نشست در خصوص برنامه ریزی مستندسازی روند برگزاری انتخابات، تامین مواد ضدعفونی برای شعبه ها و برنامه ریزی دوره آموزشی اعضای شعبه ها بحث و تبادل نظر شد.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها، ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. 

 شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان مبارکه، کوشک و سبزدشت، ۳۸ شورای اسلامی روستایی و ۲۲ دهیاری مصوب دارد، شورای شهر بافق و روستای مبارکه هر کدام پنج عضو و بقیه روستاها هرکدام سه عضو شورا دارد.

۵۰ شعبه در شهرستان بافق آرای مردم را جمع آوری می‌کند که نسبت به دور قبلی ( انتخابات مجلس یازدهم) ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین به گفته یک مسوول سیاسی استان، مشارکت شهرستان در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی با توجه به بومی بودن یکی از داوطلبان حدود ۸۵ درصد بود.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha