کتابخوانی راهکاری مناسب برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی است

خرم‌آباد - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: یکی از شیوه‌های تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی مسابقات کتابخوانی است که با هدف ترویج و نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی« معجزه تذکر زبانی » اظهار کرد: هرساله چندین مسابقه کتابخوانی به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با هدف ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همه در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسوولیت اجتماعی در بسیاری از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان پذیرفته شده که هم متولی حکومتی دارد و هم مردم جایگاه خودشان را در آن پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب خوانی در زمینه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر ما معنای واقعی امر به معروف و نهی از منکر را بتوانیم برای مردم تبیین کنیم مردم متوجه می‌شوند که شیرین‌ترین، جذاب‌ترین و کارسازترین تعامل اجتماعی بین مومنان و در بین مردم همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: مسابقه کتابخوانی به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان و با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار و این مسابقه در گستره کشوری برگزار شد.

وی بیان کرد: پس از ارزیابی اولیه در دبیرخانه این مسابقه کتابخوانی و تصحیح الکترونیکی ۱۶۲ نفر به بخش نهایی مسابقه راه یافتند و در بخش نهایی تعداد ۲۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه به عنوان منتخب این مسابقه کتابخوانی معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha