۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84341362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخزن امن موزه باستان‌شناسی زنجان افتتاح شد

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84341362
 مخزن امن موزه باستان‌شناسی زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - مخزن امن در موزه باستانشناسی زنجان هم‌زمان با هفته میراث‌فرهنگی روز دوشنبه با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در آیین گشایش این مخزن گفت: در این مخزن که محل امن اشیای فرهنگی تاریخی استان است، اشیای حاصل از کاوش و توقیفی که در استان به‌دست آمده است، نگهداری می‌شود.

امیر ارجمند افزود: مخزن امن موزه باستان­شناسی زنجان مرکز پژوهش ارزنده‌ای را ایجاد خواهد کرد که در آن همه اشیای سفالی بر اساس قدمت، زمان کشف و سایر اطلاعات تفکیک و دسته‎ بندی خواهند شد.

وی اظهار داشت: مخزن امن اشیای تاریخی، دارای محل هایی برای تفکیک اشیا بر اساس جنس، قدمت و همچنین فضاهایی برای مرمت و آزمایشگاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در موزه باستانشناسی زنجان اشیای به دست آمده از معدن چهرآباد، تمام قطعات سفال از دوره نوسنگی تا عصر حاضر که از هشت شهرستان استان به دست آمده نگهداری می­ شوند. 

 ارجمند خاطرنشان کرد: مخزن امن موزه باستان­شناسی زنجان به‌عنوان مرکز گردآوری، شناسایی و تعیین قدمت این شواهد تاریخی، می‌تواند در انسجام‌بخشی مطالعات و دست‌یابی به نتایج مشهودتر، کارساز باشد.

به گزارش ایرنا کمیته بین‌المللی موزه‌ها "ایکوم" (ICOM) ۱۸ماه مه مصادف با ۲۸ اردیبهشت را در تقویم جهانی به‌عنوان روز جهانی موزه اعلام کرده است. در ایران این روز آغاز هفته میراث فرهنگی نیز می باشد. 

موزه باستان شناسی و مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری و موزه مردم شناسی واقع در بنای تاریخی رختشویخانه در شهر زنجان، موزه پیر احمد در شهر ابهر و موزه سلطانیه از جمله مهمترین موزه های استان زنجان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha