پیشگیری از غرق شدگی در گرو آموزش و فرهنگ سازی است

قزوین – ایرنا - رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان قزوین گفت: هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخرها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

مهدی خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری هفته اول خردادماه به عنوان "هفته پیشگیری از غرق شدگی" افزود: فدراسیون نجات غریق و غواصی، طرح پیشنهادی کمیته پیشگیری از غرق شدگی را به منظور جلوگیری و کاهش بروز این حادثه در سطح کشور به وزارت ورزش پیشنهاد داد که خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: طبق این طرح، هر ساله برنامه های ویژه ای برای پیشگیری از غرق شدگی اجرا می شود و اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و آموزش جامعه هدف انجام خواهد شد.

خلیلی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مدارس و سمن ها نیاز دارد.

وی با اشاره به توصیه های هیات نجات غریق قزوین در هفته پیشگیری از غرق شدگی، افزود: نصب تابلوهای هشدار در اماکن آبی، فراگیری آموزش های خود نجاتی و نجات ایمن، استفاده از جلیقه نجات و توجه به دمای آب از جمله مواردی است که باید مورد توجه صاحبان اماکن آبی و علاقه مندان به شنا قرار گیرد.

استان قزوین حدود ۱۰ استخر شنا دارد که بعد از شیوع کرونا تاکنون هیچ گونه فعالیتی نداشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha