فرماندار: خواسته مردم قصرشیرین در مورد احداث پتروپالایش پیگیری می‌شود
عکس آرشیوی است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: خواسته و مطالبه مردم در خصوص احداث پتروپالایش و جانمایی آن در این شهرستان از طریق قانونی پیگیری می‌شود.

«مرادعلی تاتار» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رابطه با اعتراض جمعی از مردم شهرستان در خصوص احداث پتروپالایش در قصرشیرین با توجه به وجود مرزها و منابع نفتی، گازی و منطقه آزاد تجاری این شهرستان، افزود: تعدادی از مردم شهرستان شامل بزرگان، متنفذین، اصناف، تجار و جوانان این شهرستان با امضای طوماری در اعتراض به جانمایی محل احداث مکان پتروپالایش خارج از محدوده سرزمینی قصرشیرین به فرمانداری مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: مطالبه مردم این است که با توجه به موقعیت و پتانسیل های شهرستان قصرشیرین از جمله دسترسی به منابع گاز و نفت و همچنین منطقه آزاد تجاری، طرح پتروپالایش در محدوده شهرستان قصرشیرین احداث شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: بعد از گفت و گو با معترضان، خواسته آنها به مراجع بالاتر و از جمله استانداری کرمانشاه ارجاع شده تا از این طریق پیگیری شود.

تاتار اضافه کرد: بهره برداری از مخازن گازی و ایجاد پالایشگاه در منطقه غرب کرمانشاه علاوه بر بهره برداری از مخازن نفت و گاز، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال را  به دنبال خواهد داشت.

طرح احداث این پالایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمانشاه به ویژه ذخایر گازی مناسب استان کرمانشاه مصوب شده است.

این پالایشگاه گازی و مجموعه های وابسته آن قرار است با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ساخته شود.

پیشتر «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه گفته بود که با توجه به پیگیری های ۲ سال اخیر، وزیر نفت موافقت کرد که یک میدان‌گازی در کرمانشاه مورد مطالعه قرار گیرد و پس از آن ۲ میلیارد دلار برای ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی صرف شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت و در اختیار داشتن دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha