فتح خرمشهر یک سبک موفق از معنویت در میدان نبرد بود

شهرکرد- ایرنا-فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: آزادی خرمشهر ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی، یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سردار علی محمد اکبری افزود:سوم خرداد روز مقاومت و ایثار و پیروزی، روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس است که پس از ۵۷۵ روز بار دیگر به آغوش ایران اسلامی بازگشت و در این روز دنیای استکبار دریافت که شکست خورده نهایی این نبرد نابرابر در مقابل رشادت‌های رزمندگان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اکبری اظهار داشت: حماسه سوم خرداد در سال ۱۳۶۱ با وحدت و همدلی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان سلحشور و جان برکف رقم خورد و نقطه عطف افتخارآفرینی در تاریخ دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) درباره فتح خرمشهر، گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، حماسه ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله ظرفیت‌های انسانی مردم این سرزمین خدایی است.

اکبری خاطر نشان کرد:فتح خرمشهر، از نقاط مهم و حساس تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به ظهور رساند و چشم جهانیان را خیره کرد.

فرمانده ارشد نظامی چهارمحال و بختیاری با تبیین تاریخچه‌ای از چشم طمع بیگانگان به خرمشهر در طول تاریخ ایران اسلامی، گفت: خرمشهر چهار بار در طول تاریخ از سوی بیگانگان اشغال شد و در نهایت با رشادت اقشار مختلف مردم و از خودگذشتگی رزمندگان در سوم خرداد ۱۳۶۱ با وجود تمهدیدات دفاعی قوی و استحکامات سنگین ارتش بعث عراق که شامل طرح ۲۰ ساله دفاع از شهر بود، به آغوش میهن اسلامی بازگشت و آزاد شد.

وی اظهار داشت: رژیم بعث عراق تمام توان خود را برای حفظ خرمشهر متمرکز کرده بود و صدام اظهار داشت که در صورت بازپس‌گیری خرمشهر از سوی ایران، کلید بصره را تقدیم ایرانیان می‌کنند، هرچند به این وعده خود هم عمل نکرد.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری به برخی از پیام‌های فتح غرور آفرین خرمشهر اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر، ضمن افزایش قدرت بازدارندگی خارجی جمهوری اسلامی یک سبک موفق از جلوه ایمان و معنویت در نبرد میدان را اثبات کرد. 

اکبری افزود: با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای ظهور یافت و معادلات جهانی در منطقه برهم خورد.

وی گفت: هدایت و فرماندهی الهی حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان ولی فقیه در خلق حماسه‌های مختلف تاریخ انقلاب و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح در مقابل دشمن بیگانه با آزادسازی خرمشهر به منصه ظهور رسید.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری، حضور رزمندگان این استان در روزهای نخستین دفاع از خرمشهر و همچنین عملیات بیت‌المقدس را یادآوری کرد و گفت:مردم غیور و ولایتمدار استان همچون صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و تاریخ دفاع مقدس در آزادسازی خرمشهر نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند، همچنان که در سال‌های گذشته نیز در مقابله با ویروس منحوس کرونا و نهضت مواسات و کمک‌های مؤمنانه خوش درخشیدند.

وی افزود: تقدیم۲هزار و ۵۴۳ شهید و هزاران نفر جانباز و ایثارگر نشان پرافتخاری از حضور قهرمانانه مردم و رزمندگان استان در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برای پاسداری از آرمان‌های نظام اسلامی و انسانی است که با تکیه بر روحیه ولایتمداری، ایثار و مقاومت و شهادت‌طلبی و درس‌آموزی از مکتب عاشوراست.

اکبری خاطر نشان کرد:در عملیات بیت‌المقدس حدود ۳۰۰ رزمنده از استان حضور مقتدرانه داشتند و حدود ۸۰ شهید و   ۱۰۲ نفر جانباز تقدیم کرده است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به هجمه‌های مختلف جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی و تهدید و تحریم‌های ظالمانه دشمن،افزود: فتح خرمشهر الگویی برای تحقق فتوحات دیگر در قالب ساختارهای جدید و در عرصه‌های علمی، فناوری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که با وحدت و همدلی مردم و مسوولان نظام حاصل می‌شود و امید است شاهد انتخاباتی پرشور و حداکثری و انتخاب درست به تعبیر مقام معظم رهبری باشیم و با تشکیل دولت جوان، انقلابی، جهادی، شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تحقق یابد و بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز برطرف شود.

حوزه مقاومت بسیج شهید سلیمانی در فارسان افتتاح شد
حوزه مقاومت بسیح شهید سلیمانی در شهر فارسان با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، بسیج را پناهگاهی برای جوانان دانست و گفت: بسیج امتحان خود را در عرصه‌های مختلف  با موفقیت پس داده است.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: شجره طیبه بسیج به مثابه بازوی توانمندی برای انقلاب است که در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، سازندگی، بهداشتی  به مردم این سرزمین خدمات مثال زدنی ارائه کرده و مردم نیز قدردان و دوستدار این شجره طیبه بوده و بسیج را جزئی از خود می دانند.

وی گفت: امروزه بسیج به جایگاهی برای تربیت جوانان مومن انقلابی تبدیل شده و جوانانی که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و ایشان معتقد هستند که آینده نظام و انقلاب باید به دست این جوانان مومن و معتقد رقم بخورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha