۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84338582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در جنوب کرمان فعال است

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از فعالیت ۵۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

حسین اسحاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز با حضور ۲۰۰ فعال قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ نفر از فعالان قرآنی منطقه جنوب کرمان طی یک ساله گذشته تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر قرار گرفتند و مابقی این افراد نیز در انتظار صدور بیمه نامه از طرف صندوق اعتباری هنر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان اظهار داشت: فعالان و بیمه شدگان بیشتر در حوزه های آموزش و پژوهش، تبلیغ و ترویج قرآن و عترت فعال هستند.

وی به شرایط استفاد از مزایای بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و فعالان قرآنی مشمول بیمه را شامل گروه های تبلیغ و ترویج قرآن و عترت، آموزش و پژوهش های قرآنی و فعالیت های هنری قرآنی اعلام کرد.

اسحاقی گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تأمین معیشت و حمایت های مادی و معنوی از فعالان عرصه های قرآنی کشور، همواره یکی از مهمترین اهداف و وظایف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. 

وی افزود: فعالان قرآنی که تاکنون عضو صندوق اعتباری هنر نشده اند هرچه سریع تر برای استفاده از  خدمات، در این صندوق عضو شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان اظهار داشت: عمل به قرآن و آموزه های قرآنی را باید اولویت و جز دغدغه های اصلی قرار دهیم.

وی همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن پرورش دهیم لذا تلاش ما بر این است شرایط جذب فعالان قرآنی منطقه جنوب کرمان را افزایش دهیم و دغدغه رهبری را رفع کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه چندین دستگاه در کشور متولی فعالیت های قرآنی هستند، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تدبیری اندیشیدند تا اتحادیه ها را یکی کنند و این مهم سبب شد تا اتفاقات خوبی در زمینه معیشت و بیمه فعالان این حوزه رخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha