برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد قزوین در فضای مجازی برگزار می‌شود

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونا برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در بستر فضای مجازی در سطح استان برگزار می‌شود.

غلامرضا حقایق پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس یکی از درخشان‌ترین روزهای تاریخ دوران دفاع مقدس بود چرا که فتح خرمشهر فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش‌ها بود و برای زنده نگه‌داشتن این ارزش‌ها باید در بزرگداشت این ایام کوشا باشیم.

وی نامگذاری این روز بزرگ به نام مقاومت، ایثار و پیروزی و ثبت در تقویم ملی را از ابتکارات بنیاد عنوان کرد و اظهار داشت: این روز نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ نظام جمهوری اسلامی است.

حقایق پور با اشاره به شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم حضوری، افزود: هرساله به این مناسبت، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برنامه‌های مختلفی در طول ایام هفته تدارک می‌دید که در شرایط فعلی بیشتر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد از طریق فضای مجازی و محتوی مناسب برگزار خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه بزرگترین رسالت بنیاد، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم است، تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه و با همکاری برخی نهادها برگزار می‌شود.

حقایق پور اضافه کرد: سرکشی از خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، تقدیر از ایثارگران و گلباران گلزار شهدا از جمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این هفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآورشد: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر برعهده داشتند و ۱۶۱ شهید در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب کردند.

استان قزوین در هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha