۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۵۹
کد خبرنگار: 2863
کد خبر: 84335570
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آگاهی بخشی در رابطه با بقیع بسیار مهم و ضروری است

قم ـ ایرنا ـ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با وقایع بقیع برای همه جهانیان و نسل های بعدی بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر عصر چهارشنبه در گردهمایی بین المللی "بقیع، حرم اهل بیت و اصحاب پیامبر(ص)" بر ضرورت توسعه موضوعات پژوهشی پیرامون مسأله بقیع تأکید کرد و گفت: در رابطه با قبرستان بقیع احادیث و روایات ارزشمندی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به دفن ائمه معصومین(ع) و چهره های درخشانی از صحابه و یاران پیامبر(ص) در قبرستان بقیع، خاطرنشان کرد: چهره های نورانی مدفون در بقیع باید به خوبی شناخته شوند تا جایگاه و منزلت این سرزمین به ویژه در نزد شیعیان هرچه بیشتر شناخته شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شناخت پیشینه تاریخی شهرهای مکه و مدینه و قبرستان بقیع بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: سعودی ها از زمان به حکومت رسیدن در عربستان، جنایات فراوانی را رقم زدند که تخریب قبور بقیع یکی از آنهاست و باید تحولات در این دوره مورد پژوهش قرار بگیرد.

وی با اشاره به اعتراضات گسترده شیعیان و مسلمانان در بسیاری از کشورهای اسلامی در رابطه با تخریب بقیع، گفت: باید بررسی های لازم صورت بپذیرد که چرا این اعتراضات و تلاش برای بازسازی قبور ائمه بقیع راه به جایی نبرده و بقیع از غربت خارج نشده است.

قاضی عسگر با بیان اینکه باید اسناد و مدارک مرتبط با بقیع و تلاش های بسیاری که برای مرمت این سرزمین صورت گرفته است، جمع آوری شود، گفت: یکی از کارها و فعالیت هایی که باید به صورت ویژه انجام شود، فرهنگسازی زیارت و تعامل شیعه و سنی در این رابطه است.

گردهمایی بین المللی بقیع، حرم اهل‌بیت و اصحاب پیامبراکرم(ص) عصر چهارشنبه به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع)، از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد./

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha