استاندار تهران: فرهنگ عمومی باعث کاهش ناهنجاری‌ها می‌شود

تهران- ایرنا- استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران دارای پیچیدگی‌های خاصی است، گفت: مهمترین مسئله‌ای که از طریق آن می‌توان سوء‌رفتارها و ناهنجاری‌ها را با آن کاهش داد فرهنگ عمومی است. 

انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که به ریاست حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: اگر مسئله فرهنگ را که در آموزه های دینی به ما توصیه شده را اجرایی کنیم علاوه بر مسائل اخلاقی‌، مشکلات در حوزه آب، برق ، گاز به حداقل می رسد.

وی با بیان اینکه در گرفتاری ها و تنگاها باید به اماکن متبرکه و مقدس متوسل شد، بیان کرد: در مسائل فرهنگی همه دستگاه‌ها باید در غنی سازی و جلب مشارکت مردم کمک کنند، در این زمینه فرمانداران شانزده گانه استان تهران ملکف به همکاری هستند.

محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که به کاگروه های فرهنگی چه میزان اختیار و قدرت اجرایی داده شده است، با بیان اینکه کارگروه ها قدرت اجرایی دارند، گفت: همکاری دستگاه ها و مردم در بخش فرهنگ به نقش محوری رئیس شورای فرهنگ استان و بنده به عنوان جانشین وی بستگی دارد.

استاندار تهران بر هم افزایی دستگاه ها در پیشبرد اهداف تاکید کرد و اذعان داشت: در مسائل نظیر اشتغالزایی نه تنها مسئولان اداره کار بلکه تامین اجتماعی و بانک ها نیز باید کمک کنند.

محسنی بندپی گفت: با توجه به شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ که فرمودند: از تولید کنندگان پشتیبانی شود و موانع را بر سر تولید برداریم همه باید دست به دست هم دهیم  و با همکاری مردم فرهنگ عمومی را در زمینه هایی نظیر مصرف بهینه آب، برق و گاز ارتقا دهیم.

استاندار تهران گفت: مهم ترین و با اهمیت ترین دستور کار این جلسه یک کارشناسی عمیق است مسائل کارگروه های تخصصی ذیل وظایف شورای عمومی مطرح بوده تبیین وظایف کارگروه های تخصصی بوده است رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با نگاه عمیق، کارشناسی، علمی و با بهره گیری از آموزه های دینی وظایف ۱۲ کارگروه اعلام شد و روسای کارگروه ها احکام خود را دریافت کردند.

محسنی بندپی، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی،‌ ارتقای فرهنگ سلامت حفاطت محیط زیست، ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان، ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی ترویج فرهنگ همگانی، ارتقای فرهنگ وقف و کارگروه فرهنگ ارتقا کار را جمله عناوین مصوب کارگروه های در شورای فرهنگ عمومی استان تهران اعلام کرد.

وی با بیان اینکه صداو سیما نقش یک دانشگاه را در اطلاع رسانی می تواند ایفا کند چراکه رسانه ای است که اثر بخشی بسیار بالایی دارد ، گفت: در بحث کرونا رسانه ها نقش موثری در اطلاع رسانی به مردم در زمینه نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ایفا کردند.

محسنی بندپی گفـت: رسانه ها در مسائل فرهنگی نیز با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم کارگروه های ۱۲ گانه ای که شرح آنها مشخص شده است را به سمع و نظر مردم برسانیم.
 
حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران نیز در این جلسه درباره فرهنگ صحیح استفاده از انرژی گفت: باید برای مشترکین پرمصرف نرخ آب ،‌ برق و گاز پلکانی محاسبه شود و از طرفی بهای انرژی برای افراد بی بضاعت رایگان شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تهران در خصوص کارگروه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز گفت:‌ توجه به مطالعه و ارتقای فرهنگ دانش افزایی باید از سوی مسوولان ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:‌ اگر آمار مطالعه قرآن و ادعیه ها را به سرانه مطالعه اضافه کنیم آمار بطور معناداری افزایش پیدا می کند.

ابوترابی فرد ادامه داد:‌ یکی دیگر از کارگروه های آگاه سازی مردم نسبت به حقوق شهروندی و مسوولیت اجتماعی است.

وی همچنین در خصوص کارگروه های ارتقای توانمند سازی مددجویان، فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی، ترویج فرهنگ همگانی، وقف ، انسان سالم و حفاظت محیط زیست مطالبی بیان داشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha