۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 84333800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز صلاحیت پژوهشی برای ۱۷ رشته دانشگاه آزاد اراک صادر شد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: مجوز صلاحیت پژوهشی برای ۱۷ رشته گروه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک صادر شده است.

«حسین کلانتری» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: این مجوز بر اساس موافقت و تایید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و با استناد به نامه معاونت پژهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صادر شده است.

وی بیان کرد: ۱۷ رشته‌ها شامل، رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، علوم اجتماعی، حقوق، ریاضی و آمار، علوم ارتباطات و فرهنگی، شیمی، علوم کامپیوتر  و رشته مهندسی شیمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: توانمندی‌های دانشگاه در زمینه اعضای هیات علمی متخصص، کارشناسان با تجربه و خبره، تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، اشتغال به تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط و تجربه اجرای ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی درون و برون دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک از دلایل اصلی دریافت صلاحیت انجام فعالیت پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  است.

کلانتری اظهار داشت: شرکت در مناقصات دولتی و غیردولتی مرتبط در سطح استانی و ملی، بهره‌مندی از ترک تشریفات در مناقصات، اخذ طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی و برطرف کردن مشکلات بیمه‌ای و معاف شدن طرح‌ها از بیمه، مهمترین مزایای صدور این مجوز است. 

وی یادآور شد: این واحد دانشگاهی در رشته‌های علوم و مهندسی آب - آبیاری، به‌نژادی، بیوتکنولوژی، تولیدات گیاهی، محیط زیست و منابع طبیعی نیز دارای مجوز صلاحیت پژوهشی است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته آغاز کرد و هم‌اکنون این دانشگاه به ‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha