یزد  سال گذشته رتبه اول رفع تعهد ارزی را در کشور کسب کرد

یزد - ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: این استان در یک سال گذشته با ۷۳ درصد انجام رفع تعهد ارزی در جایگاه نخست قرار دارد در حالیکه ماینگین کشوری این عدد ۶۹ درصد است .

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان ، محمدرضا علمدار یزدی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور محمدعلی طالبی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال گذشته، پنج هزار و ۸۵۵ مورد ثبت سفارش کالا در استان انجام شد.

وی افزود: یزد از نظر ثبت سفارش کالا از استان‌های برتر کشور است که عمده آن مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات ساخت داخل است.
رییس سازمان صمت یزد در مورد گزارش گمرک استان هم یادآور شد: صادرات استان در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۵۳ درصد و از نظر وزن ۲۵۳ درصد رشد دارد.
وی بدون اشاره به اطلاعات بیشتر در این مورد از تصویب تقویم نمایشگاهی در جلسه کارگروه توسعه صادرات خبر داد و گفت: در جلسه گذشته تصویب این تقویم به گزارش کارشناسان منوط شد که در نهایت در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به تخصصی شدن پایانه های صادراتی هم اظهار کرد: در حال حاضر یک پایانه صادراتی برای یزد و یکی نیز برای یکی از شهرستان های استان به تصویب رسید.

در گزارش ارسالی به اطلاعات بیشتر در این مورد اشاره نشد.

یزد با حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی چهارمین استان صنعتی و از لحاظ تنوع اندیس های معدنی دومین استان کشور است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha