۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84325473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک‌هزار پرنده در تالاب‌های نقده تخم گذاری کردند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با بیان اینکه تالاب‌های این شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: تخم گذاری پرندگان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه جاری در تالاب‌های فصلی و دائمی این شهرستان آغاز شده است.

اکبر محمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فصل تخم گذاری تا اوایل خرداد ماه ادامه می‌یابد، افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت بیش از ۱۰ هزار پرنده در تالاب‌های نقده تخم گذاری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبیعت بهاری تالاب‌های شهرستان نقده، این روزها به پناهگاه بکر برای هزاران قطعه پرنده مهاجر تبدیل شده است و  هزاران قطعه پرنده نادر و کمیاب در ۱۷ تالاب فصلی و دائمی این شهرستان لانه سازی و تخم گذاری کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: با توجه به این تخم گذاری، افزایش قابل توجهی  تعداد پرندگان در این منطقه قابل پیش بینی است.

محمدیان افزود: بازدیدکنندگان تالاب‌های این منطقه از ایجاد سر و صدا و رعب و وحشت در منطقه خودداری کنند تا تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان بدون هیچ مشکلی به پایان برسد.

وی اضافه کرد: کاکائی، حواصیل، اگرت، انواع چنگرها، پرستو دریایی، اردک سرسرخ، اردک تاجدار، انواع عقاب تالابی و اردک سرسفید که گونه حفاظت شده مختص این منطقه است، از جمله پرندگان تخم گذار این تالاب ها هستند.

وی بیان کرد: تالاب‌های شهرستان نقده از پویایی خاصی برخوردار است و امنیت کامل در تالاب ها حاکم بوده و پیش بینی می شود در سال جدید ۳۰ درصد افزایش پرندگان را مشاهده کنیم.

به گزارش ایرنا، با آغاز فصل بهار و کوچ پرندگان از مناطق سردسیری به مناطق گرمسیری این روزها شاهد لانه گزینی و تخم گذاری پرندگان در سطح تالاب های شهرستان نقده هستیم .

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.

نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha