امام‌جمعه یزد: ملت فلسطین بدانند مردم ایران همچنان حامی آنها هستند

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حمایت از فلسطینیان باید نمود رسانه‌ای داشته باشد تا مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همچنان پشتیبان آنها هستند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام جمعه این هفته با اشاره به روز قدس عنوان کرد: روز قدس یادگار امام راحل است که در راستای محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها شکل گرفت تا همگان این جرثومه فساد و فتنه را در منطقه بشناسند و بدانند که اینها در منطقه قدرتمند شدند تا کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

ناصری افزود: تا زمانی که نمی‌توانیم راهپیمایی کنیم باید از روش‌های دیگر برای انجام تکلیف الهی خود در راستای حمایت از مسلمانان فلسطین و اعلام انزجار از صهیونیست‌های غاصب استفاده کنیم و این امر باید نمود رسانه‌ای داشته باشد تا مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همچنان پشتیبان آنها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه گفت: گفت: کسانی که در رقابت انتخاباتی شرکت می‌کنند باید متدین، متخصص و دارای برنامه و تدبیر سیاسی و اقتصادی باشند و نیازهای اساسی کشور را بشناسند.

کسانی که می‌خواهند در رقابت انتخاباتی شرکت کنند باید زوایای مشکلات کشور را بدانند و با بی‌تدبیری در گفتار و اعمال خود، دل دشمن را شاد نکنند و سخنگوی دشمن نباشند.

وی به اهمیت هوشیاری و بصیرت در انتخابات امسال و اهمیت آن اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند باید علاوه بر اینکه در برابر دشمن تدبیر دارند ضروریات کشور را بشناسند و در کشور همبستگی ایجاد کنند و خدمات انقلاب و خدمات ملت را نادیده نگیرند.

امام جمعه یزد در مورد دیپلماسی سیاسی بیان کرد: نقش میدان تا نباشد، دیپلماسی ثمره‌ای ندارد همچنانکه خداوند متعال نیز در قرآن کریم بارها به آن اشاره کرده است ، زیرا نقش میدان به قدری حائز اهمیت است که اگر نباشد، دشمن ما را سرکوب کرده و دست ما را می‌بندند.

ناصری تصریح کرد: نباید نقش میدان را نادیده بگیریم زیرا اگر به این مهم توجه کنیم آنگاه دشمنان در مقابل ما زانو خواهند زد و نباید گمان کنیم که همه چیز با دیپلماسی و با منطق استکبار پیش می‌رود زیرا استکبار منطق ندارد.

امام جمعه با اشاره به روز قدس عنوان کرد: روز قدس یادگار امام راحل است که در راستای محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها شکل گرفت تا همگان این جرثومه فساد و فتنه را در منطقه بشناسند و بدانند که اینها در منطقه قدرتمند شدند تا کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

ناصری افزود: ایامی که نمی‌توانیم راهپیمایی کنیم باید از روش‌های دیگر برای انجام تکلیف الهی خود در راستای حمایت از مسلمانان فلسطین و اعلام انزجار از صهیونیست‌های غاصب استفاده کنیم و این امر باید نمود رسانه‌ای داشته باشد تا مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همچنان پشتیبان آنها هستند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل استان از جمله خشکسالی بیان کرد: خشکسالی در پیش است و مسئولان باید برای آن تدابیر جدی داشته باشند و مردم باید همکاری با مسوولان برای برون‌رفت از خشکسالی داشته باشند.

ناصری در مورد مسائل اقتصادی استان گفت: لازم است برای رفع برخی مشکلات، بررسی مسائل برنامه‌ریزی و ارائه راهکار، مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس گردهم جمع شوند و در جلسه‌ای مفصل این مسائل را حلاجی کنیم که امیدوارم این برنامه زودتر اجرا شود.

ناصری با اشاره به حادثه سیل اخیر که افرادی کشته شدند به خانواده‌های درگذشتگان این حادثه تسلیت گفت و افزود: مسئولان مشکلات را شناسایی کنند و با یک هزینه اولیه و اصلاح نقایص از بروز این حوادث جلوگیری کنند زیرا اگر برای پیشگیری هزینه نشود برای جبران باید هزینه‌های بیشتری شود ضمن اینکه برای خسارات نظیر از دست رفتن جان انسان‌ها نیز هرگز جبران نمی‌شود.

امام جمعه یزد یادآور شد: سطح مهارت و تخصص کارگران باید افزایش یابد تا هم برای کشور نافع باشند و هم خود کارگران در طول ۳۰ کار و تلاش، ارتقا پیدا کنند و به واسطه تجربه، مهارت و تخصصی که پیدا می‌کنند، تا پایان عمر کاری خود، کارگر نمانند و در ادامه کار نوآور و کارآفرین شوند.

ناصری با تاکید بر اینکه باید استقلال صنعت و تحقق شعارهای سال را از طریق همین کارگران پیگیری کنیم ادامه داد: در دوران طاغوت به جامعه کارگری ظلم شد و بعد از انقلاب نیز آنگونه که باید به این قشر زحمتکش، استعدادها و توانمندی‌های آنها توجه نشده که این روند باید تغییر کند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم اظهار کرد: سخنان رهبری معزز به نکات عمیق و کاربردی و بسیار مهمی اشاره داشت که به مسئولان سفارش می‌کنم این سخنان را بررسی و روی آن کار کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به توصیه‌هایی که رهبری فرزانه به جامعه معلمان داشتند افزود: ایشان اشاراتی به ویژگی‌های شهید مطهری داشتند و از معلمان خواستند که دانش آموزان خود را با ویژگی‌های شهید مطهری نظیر متفکر بودن ایشان، تربیت کنند.

ناصری با اشاره به اینکه یکی از نکته‌هایی که در آموزش ما مورد غفلت گرفته، تولید و نشر علم است گفت: این مهم نیز از ویژگی‌های شهید مطهری بود زیرا او هم تولید علم می کرد و هم برای نشر آن تلاش می‌کرد که این مهم نشأت گرفته از قدرت تفکر این شهید بود و این مهم امروز باید در امر آموزش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به مخاطبان خود سیر فکری درست می‌داد و اولویت‌های جامعه معیار تلاش او بود تصریح کرد: معلمان و دانشمندان ما نیز باید فکر و ذهن خود را به اولویت‌های جامعه معطوف کنند و درگیر موارد غیرضروری نشوند.

امام جمعه یزد با اشاره به سخنان رهبری در مورد کارگران گفت: این سخنان باید در جامعه کارگری تبیین شود و مسئولان امر به این مهم توجه جدی داشته باشند و به گفته رهبری، پشتیبانی فقط حمایت مالی نیست و باید در همه حوزه‌ها از جمله مهارت آموزی، آنها را مورد حمایت قرار داد.

نمازجمعه در شرایط عادی در ۲۸ محل در استان یزد اقامه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha