۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84315720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار تن مرغ وارداتی به خراسان شمالی اختصاص یافت

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبر: 84315720
هزار تن مرغ وارداتی به خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هزار تن مرغ منجمد وارداتی به این استان اختصاص داده شده است که این میزان گوشت مرغ در مواقع نیاز برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مجموع مرغ وارداتی را بیش از ۵۰ هزار تن دانست و گفت: با توجه به کمبود تولید مرغ در استان سهمیه در نظر گرفته شده بیش از سایر استان ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در استان روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن مرغ کسری داریم گفت: روزانه در ۹۰ واحد مرغ داری استان ۴۰ تن مرغ تولید می شود اما این میزان نیاز استان را پاسخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از نیاز استان از استان های مجاور تامین می شود، گفت: اواخر سال گذشته روزانه حتی تا ۱۳۰ تن مرغ در سطح استان توزیع شد با این وجود تقاضا بیش از این میزان بود.

قنبری با بیان اینکه استان معین خراسان شمالی برای تامین گوشت مرغ، استان گلستان تعیین شده است گفت: هم اکنون برای تامین گوشت مرغ استان صدور مجوز راه انداری مرغ داری از سوی وزارت جهاد کشاورزی داده شده است که از سرمایه گذاران می خواهیم در این زمینه فعالیت کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک های استان نیز اعلام آمادگی کرده اند تا به سرمایه گذاران در بخش تولید گوشت مرغ تسهیلات پرداخت کنند.

وی در ادامه گفت: تمامی مصوبه های این کارگروه باید اجرایی شود در غیر این صورت در مرحله اول تذکر داده می شود و در نهایت اگر تعهد انجام نشود به دستگاه قضایی نیز معرفی خواهد شد، حتی اگر اشخاص و سرمایه گذرانی که از این جلسه مصوبه دارند اگر به تعهد خود عمل نکنند باید به دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

وی گفت: بانک‌هایی که در طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشارکت دارند در صورت عمل نکردن به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان به هیات خبرگان بانکی و اقتصادی معرفی می‌شوند.

وی افزود: باید تمامی مصوبات در راستای رفع موانع تولید اجرایی شود و برای انجام شدن این مهم دستگاه قضایی با این کارگروه مشارکت دارد.

قنبری اظهار داشت: این کارگروه پارسال، ۴۴ جلسه با ۳۲۶ مصوبه داشته است، از مجموع این مصوبه ها ۹۶ درصد آن با پیگیری های دستگاه های مختلف محقق شد و مابقی نیز به علت موانع قانونی اجرایی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته بانک های استان ۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران پرداخت کردند اظهار داشت: به طور متوسط بانک ها بیش از  ۱۰۰ درصد منابع خود تسهیلات پرداخت کردند که حتی به این دلیل خود جریمه نیز شدند.

قنبری اظهار داشت: با وجود اینکه این استان در شاخص مشارکت اقتصادی از میانگین کشور بالاتر است اما در میزان تولید ناخالص داخلی در پایین ترین ردیف قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha