۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84314740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امامزادگان گیلان میزبان مردم در شب های قدر هستند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84314740
امامزادگان گیلان میزبان مردم در شب های قدر هستند

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مراسم احیای شب های قدر طی تعامل با ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور استفاده عموم مردم از فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان در این اماکن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های رو باز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب های احیا را دارند، اظهار داشت: درها و صحن های امامزادگان به روی عموم گشوده است و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و داشتن دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به‌ویژه در لیالی قدر فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: نظافت و ضدعفونی کردن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن ها و محوطه بقاع متبرکه به صورت مداوم و همه روزه توسط خادمین افتخاری این اماکن مقدس انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح ضیافت در امام زادگان گیلان از ابتدای ماه مبارک رمضان بیان داشت: تمام برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه از ابتدای ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha