۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبر: 84313312
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسالت حوزویان تبیین خطوط و ضوابط مقام معظم رهبری در انتخابات است

قم ـ ایرنا ـ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید حضور و مشارکت حداکثری اولین موضوع مورد توجه ما باشد؛ وظیفه دوم تبیین خطوط و ضوابطی است که مقام معظم رهبری در باب انتخابات مطرح فرموده‌اند.

به گزارش عصر پنجشنبه از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در جمع مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه، با اشاره به وظیفه حوزه و حوزویان در انتخابات پیش رو در کشور اظهار داشت: نکته بسیار مهم در سال ۱۴۰۰ انتخابات پیش رو است.

وی افزود: این انتخابات در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، سند الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و برنامه هفتم توسعه قرار دارد و دولت منتخب این دوره می‌تواند نقش مهمی در این زمینه‌ها و تحقق اهداف والای این اسناد ایفا کند.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: در امتحانات حوزه علمیه نیز تغییراتی ایجاد شد تا مبلغان حوزوی نیز بتوانند در ترسیم و تبیین خطوط و ضوابط مد نظر مقام معظم رهبری ایفای نقش نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مساله گفت‌وگوهای وین گفت: در موضوع مذاکرات مقام معظم رهبری نکاتی را فرمودند که در قانون مجلس هم آمده و مطالبه جدی ما حوزویان نیز هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: یکی از این نکات رفع تمامی تحریم هاست؛ راستی‌آزمایی قبلی و اقدام به بازگشت در مرحله بعد و همچنین فرو نرفتن در مذاکرات فرسایشی از جمله مطالبات ما از دولت هستند.

وی اظهار داشت: حوزه بر عهد همیشگی خود که در کنار مردم و در خدمت مردم بودن با کمال دلسوزی، خیرخواهی و تواضع است، مانده و از پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب کوتاه نخواهد آمد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha