۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84309454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۱ میلیارد ریال زکات پارسال در میاندوآب جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی میاندوآب‌ گفت: پارسال با مشارکت خیران، کشاورزان و فرهنگ‌سازی ایجاد شده توانست ۵۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال زکات را در این شهرستان جمع آوری کند.

حجت‌الاسلام صفر صفرزاده لطفی در نخستین جلسه شورای زکات‌ این شهرستان اظهار داشت: از مجموع زکات جمع آوری شده چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال نقدی و مابقی غیرنقدی و شامل گندم، جو، سیب، زکات فطریه، زکات کفاره اعم از عمد و غیرعمدی و بسته‌های معیشتی بود.

وی با بیان اینکه میزان جمع‌آوری زکات در سال گذشته ۱۷۶ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است افزود: این شهرستان توانسته است بیشتر از میزان تعهد شده برای آن زکات را جمع آوری کند.

مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب‌ بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های درمان، تحصیل، ساخت مسکن‌، توزیع بسته معیشتی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، خانه عالم و غسالخانه شد، گفت: ۳۴ باب مسجد، ۲ باب خانه عالم، ۲ باب سایبان برای جایگاه نماز در وادی رحمت از محل منابع زکات احداث و ۲ هزار و ۵۲۷ بسته معیشتی بین نیازمندان از همین محل توزیع شد.

وی افزود: همچنین برای درمان ۶۳ مددجو، تحصیل ۲۵ نفر و ساخت سه باب مسکن از زکات جمع‌آوری شده هزینه شد.

امام جمعه میاندوآب نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه زکات به عنوان سنتی حسنه باید در جامعه ترویج یابد، اظهار داشت: مهمترین و اولین گام در ترویج و اشاعه فریضه زکات در جامعه امر فرهنگ‌سازی است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و کسب رتبه نخست میاندوآب‌ در راستای همین فرهنگ‌سازی‌ها بوده‌است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با بیان اینکه شورای زکات باید چهره به چهره فعالیت کند، افزود: در این راستا باید از ظرفیت‌های مختلفی نظیر علما و روحانیان استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب‌ با اشاره به اینکه باید آحاد جامعه به اهمیت زکات و پرداخت آن ترغیب شوند، اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای پرداخت زکات در میاندوآب از سال‌های گذشته فراهم شده و اقدامات خوبی نیز انجام گرفته است، به طوری که در بیش از ۴۰ روستای این شهرستان شورای زکات تشکیل شده‌است.

پنج هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب‌ هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha