پرداخت زکات در میاندوآب ۷۵ درصد افزایش یافت

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84833667
پرداخت زکات در میاندوآب ۷۵ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: امسال کشاورزان این شهرستان ۵۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد افزایش داشته است.

سرمست چوپان‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از کشاورزان میاندوآبی‌ در پرداخت زکات اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیازهای افراد بی‌بضاعت همان روستا و برای درمان نیازمندان یا ساخت و بهسازی مساکن آنان هزینه شده‌ است. ‌

وی همچنین از کمک و مساعدت سه میلیارد و ۹۰ میلیون ریالی بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد میاندوآب خبر داد و اضافه کرد: این مبلغ هم در زمینه درمان، اجاره مسکن و کمک موردی مددجویان هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) میاندوآب اظهار کرد: در این زمینه، برای اجاره مسکن ۱۷۵ نفر، درمان ۴۷ نفر و کمک هزینه موردی ۱۰۰ نفر مبالغی پرداخت شده‌ است.

به گزارش ایرنا، پنج هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب هستند که از این تعداد سه هزار و ۴۰۹ خانوار مددجوی عادی (بالای ۶۰ سال) بوده و هزار و ۵۱۲ خانوار نیز در قالب تبصره ۱۴ در چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

شهرستان میاندوآب با بیش از ۲۸۵ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه و میاندوآب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha