۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 84308325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روی خط پلیس؛ کشف ۱۵ هزار قلم داروی فاسد تا توقیف خودرو در تهران

تهران- ایرنا- کشف ۱۵ هزار قلم انواع دارو فاسد و تاریخ مصرف گذشته، دستگیری یک پزشک قلابی، کشف و توقیف ۳۸ دستگاه خودرو از جمله مهمترین خبرهای امروز پلیس تهران است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس تهران، سرهنگ «داود معظمی گودرزی» روز یکشنبه اظهار داشت: مرد میانسالی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، باتوجه به بیماری فرزندم و نیاز به تامین سریع داروهای درمان وی، در فضای مجازی با شخصی ناشناس که مدعی بود، پزشک و دارو ساز است، آشنا شدم. پس از صحبت های اولیه مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به حساب وی واریز و پس از دریافت داروها و مراجعه به بیمارستان متوجه شدم که داروها فاسد است.

وی با اشاره به اینکه هویت واقعی این فرد شناسایی و مشخص شد که متهم با جعل عنوان خود را پزشک در فضای مجازی معرفی می کند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در مناطق شمالی تهران شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس شد.  

رئیس پلیس فتا تهران با تاکید بر اینکه شهروندان داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند، خاطر نشان کرد: متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی از این مکان ۱۵ هزار داروی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.  

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، به شهروندان یادآور شد: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است.

 وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا گزارش کنند.

کشف و توقیف ۳۸ دستگاه وسیله نقلیه 

فرمانده یگان امداد فاتب از کشف ۱۰ وسیله نقلیه رهاشده در شهر خبر داد و گفت: ۲۸ دستگاه خودروی تحت تعقیب همچنین در ۴۸ ساعت گذشته توقیف شد.

سرهنگ سلمان آدینه وند اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ماموران پس از راه اندازی چندین واحد تخصصی گشت زنی و انجام گشت های انتظامی به صورت همزمان در سطح شهر موفق شدند تعداد پنج دستگاه خودرو مسروقه، پنج دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف کنند.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران ادامه داد: همچنین با تلاش کارکنان یگان امداد تهران ۲۸ دستگاه خودرو تحت تعقیب کشف کرده و همچنین سه سارق موتورسیکلت نیز دستگیر شدند.

کشف سلاح شکاری غیرمجاز در تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: چهارقبضه سلاح شکاری، ۶ قبضه سلاح سرد و همچنین یک هزار و ۶۶۰ عدد فشنگ جنگی و شکاری در غرب تهران کشف شد.

سردار علی ذوالقدری با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران در راستای مقابله با عوامل ناامنی و برخورد جدی با مجرمان، با اشراف کامل اطلاعاتی موفق شدند یکی از فروشندگان سلاح و مهمات غیر مجاز را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی افزود: با شناسایی هویت متهم و مخفیگاه وی در حوالی منطقه شهران، نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری متهم اخذ شد.  

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: در این عملیات چهار قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۶ قبضه سلاح سرد کشف و همچنین یک هزار و ۶۶۰ عدد گلوله مربوط به سلاح جنگی و شکاری کشف شد.

سردار ذوالقدری با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، خاطر نشان کرد: از آنجا که وجود سلاح غیر مجاز بسترساز جرایم خشن اعم از تیراندازی، قتل و سرقت‌های مسلحانه است، نیروی انتظامی با جدیت تمام و قاطعانه با قاچاقچیان سلاح و مهمات برخورد خواهد کرد.

۲ کودک کولی به اتهام ۶۰ فقره سرقت روانه بهزیستی شدند

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ کودک کولی که با سوء استفاده از احساسات شهروندان اموال آنان را سرقت می کردند، خبر داد و گفت: تا کنون ۶۰ مال باخته شناسایی شده است.  

سرهنگ جلیل موقوفه ای بیان داشت: روز گذشته ۲ کودک کولی ۶ و ۱۳ ساله که در تقاطع خیابان کارگر و فاطمی دست فروشی می کردند، به اتهام سرقت گوشی بازداشت شدند.

وی ادامه داد: شیوه سرقت این ۲ کودک به این صورت بود که گوشی رانندگان پشت چراغ قرمز را می قاپیدند و پا به فرار می گذاشتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: این ۲ کودک بعد از دستگیری به دادسرای اطفال معرفی و از آنجا راهی بهزیستی شدند.

این مقام انتظامی به دعوت از شاکیانی که بدین شیوه تلفن همراهشان سرقت شده بود، اشاره کرد و گفت: تا کنون ۶۰ مال باخته سارقان تلفن همراهشان را این ۲ کودک معرفی کرده اند.

طرح موتوریار از ۶۰ نقطه به ۲۰۰ محل گسترش پیدا کرد 

 معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از استقبال خوب شهروندان از طرح موتوریار و افزایش نقاط اجرای این طرح از ۶۰ نقطه به ۲۰۰ محل و تقاطع در سطح شهر تهران خبر داد.  

سرهنگ علی همه خانی بیان داشت: اجرای طرح موتوریار همچنان ادامه دارد و با توجه به بازخوردهای خوبی که از طرق مختلف و از شهروندان به پلیس راهور تهران بزرگ منعکس شد، تعداد محل های اجرای این طرح از ۶۰ نقطه به ۲۰۰ محل و تقاطع افزایش داده شد.

وی ادامه داد : طرح موتوریار در حقیقت یک اقدام فرهنگی است که همه شهروندان تهرانی در آن به هر نحوی سهیم می باشند چرا که موتورسواران شهر تهران همه یک خانواده و عضو یک جامعه هستند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران افزود: همه سازمان های دولتی و خصوصی و سازمان های مردم نهاد شناسنامه دار عضو این طرح هستند و هر یک می توانند در اجرای طرح موتوریار و فرهنگ سازی در این خصوص کمک حال پلیس چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری باشند.

سرهنگ همه خانی خاطر نشان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ این آمادگی را دارد تا با تمامی سازمان ها و ارگان ها و سازمان های مردم نهاد شناسنامه داری که خود را به هر نحوی جز فرهنگ سازان می دانند در خصوص اجرای هر چه بهتر طرح موتوریار همکاری کند.


اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha